Pěstuje alpinisimus, lyžuje, výborně plave, a to klidně i v ledové vodě, a hlavně s nesmírným potěšením řídí rychlá auta. Zkrátka má rád adrenalinovou zábavu. I takový je prezident Emil Hácha.
I když většina lidí vnímá Emila Háchu (1872‒1945) jako starce v područí nacistického vůdce Adolfa Hitlera (1889–1945), v mládí byl nejenom schopným právníkem, ale i sportovcem, který rád riskoval.
„Co mám se zabít při šedesátce? To se raději zabiju při stovce,“ prohlašuje jako milovník rychlých vozů.
Když se v roce 1936 vrací se svojí chotí, dcerou Miladou (1903–1989) a zetěm z dovolené v Krkonoších, srazí cyklistu, který vozu nedal přednost. Nebohý muž na následky zranění umírá.
Překvapení od vůdce
V hradní garáži Háchovi po jeho předchůdci zbude jak Tatra 70 A, tak Praga Golden. Během války se ale jeho srdce automobilového fanouška může těšit i z opravdové perly silnic.
12. července 1942 se na Pražském hradě shromáždí dav lidí, který oslavuje jeho sedmdesátku. „Na Hrad se dostavil říšský ministr a šéf říšské kanceláře dr. Lammers, který odevzdal dr.
Háchovi od Vůdce blahopřejný list a dar k narozeninám – nádherně vypravený velký automobil značky Mercedes-Benz 770,“ píše list České slovo.
Černý Mercedes
Hitler se zachová velkoryse. Za odsouzení atentátu na Heydricha dostane od něj dárek na čtyřech kolech. Nacistický vůdce Háchu odmění za to, že odsoudil atentát na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha (1904–1942).
Na hradní nádvoří předjede černý vůz vepředu ozdobený velkou sedmdesátkou vyrobenou z bílých růží a podtrženou čarou z červených růží. Po osvobození Mercedes převezme Edvard Beneš.