Němec Karl August Lingner zakládá roku 1888 společnost Lingner a Kraft. Když mu jeho přítel, chemik Richard Seifert (1861–1919) nabídne antiseptikum, vycítí, že právě v tomto zboží je budoucnost.
„Jednou ho určitě bude kupovat celý svět,“ pomyslí si Karl August Lingner (1861–1916). A opravdu se ve svých úvahách nesplete. I když to teď ještě netuší, jeho předpoklad je správný. Trefí, jak se říká, hřebík na hlavičku.
Stává se terčem závisti
Světu představí antiseptickou ústní vodu Odol (složenina z řeckého zuby a latinského olej). Že vám ten název něco říká? Není divu, dodnes se s ní potkáte v drogerii, což je jednoznačný důkaz správnosti Lingnerovy strategie.
Během pár let tenhle šikovný Němec vydělává miliony a užívá si luxusní životní styl. Kupuje si vilu v Drážďanech a zámek ve Švýcarsku, navštěvuje večírky, zplodí dvě nemanželské děti. Stává se proto terčem závisti.
Uspořádá i veletrh
Podnikatelská odvaha mu nechybí. 22. srpna 1901 zahajuje svoji celosvětovou kampaň na ústní vodu Odol. V inzerátu, který vychází v Berlínských ilustrovaných novinách a dalších významných listech Evropy a USA, sází na působivou romantiku alpské krajiny.
Akce stojí milion říšských marek, přesto se vyplatí. Lingner navíc investuje miliony ze svých zisků do osvěty v zubní hygieně a charitativních projektů.
Jeho zásluhou proběhne roku 1911 v Drážďanech první mezinárodní výstava o zdraví, která přivítá 5 milionů návštěvníků. Odvážný podnikatel investuje miliony do vzdělávání a charity, což v jeho době rozhodně také není obvyklé.