„Raději růže a ve více barvách,“ míní Pauline von Metternichová. „V žádném případě. Hodí se sem lilie a nejlépe na každý stůl,“ nesouhlasí Anastasia Kielmannseggová. Dohoda je v nedohlednu.
Během chvíle se šlechtičny mění v uječené hokynářky a později na sebe dokonce vezmou kordy.
Historie je plná soubojů, spontánních i domluvených. Ne vždy proti sobě stanou muži. Zbraně se často ocitnou v rukou žen a ty si v ničem nezadají s „pány tvorstva“. Důvody jsou přitom často stejně malicherné.
V roce 1792 se v londýnském Hyde Parku utkají lady Braddocková a jistá paní Elphinstoneová, která pronesla drzou poznámku o tom, že první z žen je daleko starší, než jak tvrdí. Dámy proti sobě nejprve namíří pistole, vše odnese jen klobouk lady Braddockové.
Pokračují se sečnými zbraněmi v rukou a tentokrát je obětí paní Elphinstoneová, která utrpí zranění paže. Ta se pak za svá slova omluví a obě ženy jsou opět dobrými přítelkyněmi.
S kordem v ruce
Květiny jsou údajně důvodem, proč dochází v roce 1892 v lichtenštejnském Vaduzu k duelu mezi rakouskými šlechtičnami Pauline von Metternichovou (1836-1921) a Anastasií Kielmanseggovou (1860-1912).
Nemohly se prý dohodnout, která z nich má právo rozhodnout o konečné podobě květinové výzdoby na hudební a divadelní výstavě ve Vídni.
Traduje se, že se obě ženy na doporučení jedné ze sekundantek, která měla určité zdravotnické vzdělání, svlékly do pasu, aby se předešlo infekci, pokud by se oblečení zaseklo do rány.
Souboj dopadne nerozhodně, kněžna Metternichová odchází s ránou na nose a hraběnka Kielmannseggová je zraněna na ruce.
Vévoda je můj!
Francouzský ženský duel z roku 1721 mezi markýzou de Nesle a komtesou de Polignac se týkal náklonnosti vévody de Richelieu (1696-1788). Vyzyvatelkou se stává první z žen a soubojovými zbraněmi jsou pistole.
Dámy od sebe odstoupí na délku šály a ve stejném okamžiku vystřelí. Komtesa de Polignac zasáhne svou sokyni do ramene. Navzdory těmto snahám nakonec žádná z nich srdce vévody natrvalo nezíská.
Další ze ženských duelů se koná ve Francii v roce 1886 mezi americkou feministkou slečnou Shelbyovou a její francouzskou kolegyní Astií de Valsayre a předmětem sporu je to, zda má lepší lékařky Francie nebo Spojené státy americké.
Poté, co na sebe vezmou kordy, odchází Američanka ze souboje s lehkým zraněním ramene.
Skandál na plese
Francouzská operní zpěvačka a zdatná šermířka Julie d’Aubigny (1670-1707) žije velmi skandální a pestrý život, kterým prochází davy milenců i milenek.
V roce 1695 se kráska vydává v mužském přestrojení na maškarní bál do královského paláce a vyhlédne si půvabnou mladou markýzu. Celý večer s ní tančí a flirtuje, aby ji nakonec veřejně políbila.
To se nelíbí dalším třem mužům, kteří si na ni také dělají zálusk a tak je Julie d’Aubigny vyzve na souboj. Odchází do zahrady, kde je jednoho po druhém porazí.
To si spolu vyřídíme…
Členky pařížské smetánky, slečny de Guignes a d’Aiguillon se v roce 1772 pohádají o to, která z nich má ve společnosti významnější pozici. Protože ani jedna nechce ustoupit, přichází na řadu souboj a použijí poněkud netradiční zbraň. Vytáhnou na sebe nože.
Vše končí zraněním obou duelantek. V roce 1900 se odehraje krvavý souboj v Mexiku. Marta Duranová navštíví bál s přítelem Rafaelem Riquelmem. Tomu tam padne do okna dívka jménem Juana.
Druhý den se koná souboj mezi oběma sokyněmi, které se utkají se šavlemi v rukou. Během několika kol je vážně zraněna Marta Duranová, které musí pomoci lékař.