Adolf Hitler (1889–1945) se probírá štosem nákresů. Největší z evropských firem, německá Friedrich Krupp AG Hoesch-Krupp, pečlivě prozkoumala ukořistěné těžké sovětské tanky. A vůdce chce stroj ještě lepší, větší, jaký ještě po zemi nejezdil. Megatank.
Do oka mu padne Landkreuzer P. 1000 Ratte neboli Krysa. Megalomanie prvního muže říše plesá. Tento bitevní křižník opatřený třemi 11,2metru širokými pásy je kolosem o váze 1000 tun.
Jen pro srovnání, to je váha 68 dnešních amerických bojových letounů Lockheed Martin F-35 Lightning II. Krysa by se pohybovala rychlostí maximálně 40 km/h, její výška by atakovala 11 metrů a na délku by byl tank dlouhý 35 metrů!
Vždyť na to nemáme garáž…
Jenže, co si počít s věží na takového otesánka? Projektanti sáhnou ke kolegům z námořnictva. Krysa by tak nesla dvě děla ráže 280 mm SK C/34 instalovaná do upravené věže trvale zapůjčené od Kriegsmarine, tedy nacistického válečného loďstva.
Nechybělo by ani 128 mm protitankové dělo, dva kulomety ráže 15 mm a 8 protiletadlových děl. Jako perlička na nezdolném krysím pancíři je pak nutno dodat vizi, že v sobě bude mít landkreuzer malou garáž pro dva výzvědné motocykly.
V křesle ministra zbrojního průmyslu už necelý rok sedí hlavní nacistický architekt Albert Speer (1905–1981).
Není žádným tajemstvím, že k němu má Hitler vřelý vztah a naslouchá mu. A tak se roku 1943 Speerovi povede nečekaná věc: Vůdci Krysu rozmluví…