Sedmý ročník marketingového ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2021 zná výsledky průzkumu zaměřeného na důvěru ve značky prodávané na území České republiky.
Dotázáno bylo čtyři tisíce respondentů, kteří hodnotili přibližně sedm set značek z osmdesáti kategorií nejrůznějších oblastí, jako jsou služby, poskytovatelé energií, drogerie, potraviny a mnoho dalších.
Program Důvěryhodné značky jako takové pandemie a společenská situace nezasáhla, naopak posílila. Nyní je důvěra a stabilita na trhu důležitější než kdy jindy.
V soutěži byly oceněny nové kategorie jako autokosmetika, baterie, robotické sekačky nebo robotické vysavače, u kterých je zaznamenána rostoucí popularita.
Novinky v soutěži
Nově byly oceněny i značky služeb a institucí, jako poskytovatelé telefonních a internetových služeb nebo stravenkové a benefitní karty. Nové kategorie byly rovněž mezi značkami lékárenských produktů.
Mezi nejsilnějšími značkami celého průzkumu zazněla jména jako Jar, Dr. Max, nebo Invia. Tyto značky obhajují titul nejsilnějších značek v celém průzkumu pravidelně. Skokanem roku, tedy značka s největším meziročním nárůstem, se stal Idelyn Urinal.
„Čeští spotřebitelé hodnotili v nezávislém průzkumu v 80 kategoriích přes 700 značek, které jsou nominovány automaticky na základě prodejů.
V každé kategorii může být nejdůvěryhodnější pouze jedna značka, což zaručuje, že oceněné značky jsou skutečné silné a důvěryhodné.
Letos po dvouleté pauze proběhlo vyhlášení Nejdůvěryhodnějších značek 2021 v rámci slavnostního galavečera, a to 11. listopadu tohoto roku v Martinickém paláci na Hradčanském náměstí v Praze,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.
„Logo Nejdůvěryhodnější značka funguje v marketingu, jelikož je v každé kategorii pro daný rok exkluzivní a zákazníkům jasně říká, co to znamená.
Kategorie v programu lehce obměňujeme či přidáváme nové v návaznosti na aktuální trendy,“ dodává Lukáš Matějka.
Ti nejlepší
Třemi nejlepšími vítězi napříč celým výzkumem se staly značky Jar, Dr. Max a Invia. Skokanem roku se stala značka Idelyn Urinal, která měla největší procentuální nárůst oproti minulému roku. Průzkum poukázal na skutečnost, že Češi jsou velmi konzervativní.
I proto opět zvolili 8 „stálic“, které obhájily titul napříč všemi 7 ročníky, jedná se o značky Kofola, Dr. Max, DM Drogerie, Pilsner Urquell, Jar, Savo, Ariel a Lidl.
Potvrzují zajímavé změny v nákupním chování
Zákazníci si své nákupy více plánují a promýšlejí. Roste počet těch, kteří se zajímají o zdravý životní styl a zdravou výživu.
Zdravá výživa, fyzická aktivita a doplňky stravy jsou poté nejdůležitějšími nástroji, jak zlepšovat jednotlivé parametry vlastního zdraví. Prodej zdravějších kategorií potravin, pokud jde o objem, vzrostl oproti roku 2019 o 12 procentních bodů.
Lidé jsou obecně ochotnější si za tento sortiment více připlatit. Nejčastěji ze zdravých potravin nakupují čerstvou zeleninu a ovoce.
Supermarketům a hypermarketům již v prodejích začínají konkurovat zejména farmářské trhy a specializované prodejny zaměřené na daný segment. Výzkum zaznamenal rovněž zvýšený nákup zdravějších potravin, ale i doplňků stravy. Ten by měl z pohledu spotřebitelů pokračovat i po skončení covidové pandemie.
Postřehy a zajímavosti letošního výzkumu
V kategorii „Skiareály “ se stal vítězem HORSKÝ RESORT DOLNÍ MORAVA. O vítězství tohoto areálu se zasloužili primárně spokojení moravští respondenti a milovníci zimních sportů z Vysočiny a Pardubického kraje.