Magneticky levitující vlak je znám pod zkratkou maglev. Provozován je na polštáři magnetického pole vytvářeného soustavou supravodivých magnetů zabudovaných v trati i ve vlaku. Před několika dny byl úspěšně otestován ten nejrychlejší.
Rychlovlak absolvoval zkušební jízdu na trati náležící k Univerzitě Tchung-ťi v Šanghaji a podařilo se dosáhnout dalšího milníku ve výzkumu a vývoji těchto strojů v Číně – 600kilometrové rychlosti.
V rámci testovací trati mohli navíc vědci nasimulovat různé dynamické pracovní podmínky, ověřen tak byl výkon systému a nasbírána byla další užitečná data pro následný provoz.
Mnoho plusů
Podle oficiálního vyjádření konstruktérů nabídne maglev nejen rychlost, ale také spolehlivost, bezpečnost, ochranu životního prostředí, nízké náklady na údržbu a rovněž značnou kapacitu cestujících. Obzvláště to poslední je v přelidněné Číně podstatné.
Pokud by navíc maglev zcela běžně jezdil rychlostí okolo 600 km/h, značně by se přiblížil dopravním letadlům pohybujícím se cestovní rychlostí zhruba 850 km/h.
Zkouška proběhla v pořádku
„Během zkoušky v několika podmínkách vozidlo vykazovalo stabilní vedení a dobrý provozní stav. Všechny klíčové technické ukazatele splňovaly konstrukční požadavky a očekávání,“ konstatoval odborník Ting San-san ze společnosti CRRC Qingdao Sifang.
Očekává se, že tento prototyp maglevu bude zcela hotový do konce letošního roku.