Nalézáme se 5 km od centra kalifornského Sacramenta, na letišti Sacramento Executive Airport. Zvědavým očím se zde právě chystá představit proudový stíhací letoun Canadair Sabre Mk 5. Má to ale dva velké háčky…
Stroj byl vyřazen z provozu již roku 1961. O 10 let později je prodán, a teď, roku 1972, 24. září v 16.20, sedí za jeho kniplem Richard Bingham. Jinak schopný pilot má s tímto druhem letounu minimální zkušenosti.
A zrovna Canadair Sabre dokáže při vzletu své piloty celkem potrápit, pokud předčasně zvědnou příď stroje z dráhy. Tentokrát to bohužel bude fatální.
Bingham nedokáže svěřený letoun zdvihnout včas – řítí se po dráze, na jejím konci zlikviduje kovový plot a protrhne dvě vnější podkřídlové palivové nádrže. Kdo stojí opodál, vidí ohnivou kouli, jak se valí kupředu.
Zmrzlina s pachutí smrti
Canadair smete v rychlosti 240 km/h projíždějící automobil a následně v 16.25 vrazí jako neovladatelná apokalypsa mezi vozy na parkovišti u populární zmrzlinárny Farrell’s Ice Cream Parlor. Rozrazí je a vřítí se do podniku.
V salonku zrovna slaví juniorský fotbalový tým Sacramento 49ers. Není se co divit, že z 22 obětí na životech bude smutná statistika zahrnovat 12 dětí. Štěstí v neštěstí bude mít 8letý hoch, který sice přežije, ale na seznamu mrtvých je hned 9 členů jeho rodiny!
A pilot? Se zlomenou rukou a nohou se počítá mezi 28 raněných.