Skip to content

Lamborghini URUS: Býk na steroidech!

Pět let se o tom mluvilo. Museli jsme ustát roky dohadů, očekávání a slibů. Konečně začátkem prosince 2017 Lamborghini odhalilo svůj Urus, první skutečné SUV. A protože Italové tvrdí, že postavili vůbec „nejrychlejší sportovně užitkový vůz“, vymysleli si rovnou novou kategorii – SSUV (Super Sport Utility Vehicle).

Tahle bestie ze Sant’Agaty Bolognese zrychluje za 3,6 vteřiny a jede přes 300 km/h!

Urus je čtyřkolkou, zadní kola se natáčejí maximálně o tři stupně.

Od traktorů k praturům

Že do nového Urusu budou ládovat steroidy, se čekalo. Že z něj budou v určitých směrech stříkat emoce, v to se doufalo. Ale hotový produkt je ještě umocněnější. Je to svěží Ital s ostrým jazykem. Museli ho sochat majzlíkem tak dlouho, dokud nezmizela jediná oblina. Něco tak agresivního mohou vytvořit jedině designéři, kteří mají za sebou už ostré linie Aventadoru a Huracánu. Urus je stvořený na všechny typy cest i polňačky. Ale kdo by s autem za 5 milionů jel na Šindl do penzionu? Urus je pro všechny a na všechno. Je pro 4 nebo pět lidí, podle toho, kolik sedadel si zákazník nakonfiguruje. A v zavazadlovém prostoru je místo pro 616 litru. Takovou praktičnost mělo něco s názvem Lamborghini na kapotě naposledy po válce, kdy zakladatel Ferruccio začal stavět traktory.

Jeden z nejdůležitějších modelů v historii značky. Jméno Urus má tradičně co dělat s býky – konkrétně s praturem

Multievropan

Místo narození Urusu je Bologna, avšak rodokmen je poněkud mezinárodnější. Technický základ představuje volkswagenskou platformu MLBevo. Na té stojí celá řada prémiových a ještě prémiovějších vozů: Audi Q5, Q7, A8, Porsche Macan nebo Bentley Bentayga. Urus pod kapotou schovává  650koňový čtyřlitrový osmiválec biturbo, jehož 850 Nm točivého momentu v rozmezí 2250–4500 vytáhne 2,2tunového býka až na 305 kilometrů v hodině. S motorem, který v žádném jiném lamborghini nenajdete, je spojený osmistupňový automat.

Urus je luxusní i sportovní. Uvnitř se najde místo pro pět cestujících, ale možností bude i čtyřmístný interiér. 

Vize 7000 býků

Fakt, že Urus si troufne na všechny typy povrchů, dokládá nabídka šesti jízdních režimů. Na výběr je asfaltový mód Strada, ještě extrémnější Sport a Corsa, také Neve (sníh), Terra (off-road) a Sabbia (písek). U posledních tří se zvedne světlá výška ze 158 mm na 248 mm. To už si s kořeny a kameny poradí. Lamborghini je po Maserati a Bentley třetím výrobcem automobilových klenotu nejvyššího lesku, který vstoupil do segmentu (S)SUV. Bude je následovat Rolls-Royce a pak Aston Martin, avšak to je daleko. Proto Italové plánují, že si nabalí kapsy. Jestliže loni značka prodala 3457 vozů, s nájezdem výroby Urusu se kapacity zdvojnásobí – plán na 3500 býků na steroidech ročně dalece přesahuje dosavadní možnosti a široce převálcuje kterýkoli model v historii Lamborghini. Produkce v Sant’Agatě se rozběhne příští rok na jaře, cenovka pro Evropu začíná na 200 000 eur. V roce 2019 by se mohl objevit i plug-in hybrid.

 

Foto: Lamborghini
Právě v prodeji
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Lifestyle
Zobrazit více …