Skip to content
reklama

Jaká je ideální doba spánku?

Příliš mnoho a příliš málo spánku souvisí s horším kognitivním výkonem a duševním zdravím. Jak dlouho by měli spát lidé ve středním a vyšším věku?

Spánek je útlumově-relaxační fáze organismu. Foto: Pixabay

Podle vědců je u lidí v pokročilejším věku naprostým ideálem sedm hodin spánku. Studie na téměř 500 000 dospělých ve věku od 38 do 73 let zjistila, že příliš mnoho i příliš málo spánku souvisí s horšími kognitivními výkony a duševním zdravím, včetně úzkosti a deprese.

Každou hodinou, kterou se subjekty vzdálily od sedmi hodin, se zhoršily. Je zcela jasné, že procesy, které probíhají v našem mozku během spánku, jsou velmi důležité pro udržení našeho fyzického a duševního zdraví,“ uvedla profesorka Barbara Sahakian z katedry psychiatrie Cambridgeské univerzity.

blank
Je to stav snížené mentální a motorické aktivity. Foto: Pixabay

Správná doba je různá

Dobrý noční spánek je důležitý ve všech fázích života, ale ve stáří je přece jen o něco málo důležitější. Možným důvodem pro souvislost mezi nedostatečným spánkem a kognitivním poklesem může být narušení hlubokého spánku, který se ukázal být důležitý pro konsolidaci paměti.

Nedostatek hlubokého spánku může také bránit mozku v účinném čištění od toxinů.

Analýza zjistila, že lidé, kteří spali sedm hodin v noci, měli v průměru nejlepší výsledky v kognitivních testech, rychlosti zpracování, vizuální pozornosti, paměti a schopnosti řešit problémy.

blank
Během spánku se lidem zdají sny a to, jak se zjistilo cíleným buzením při výzkumu, i tehdy, když si po probuzení žádný sen nevybavují. Foto: Pixabay
Foto: Úvodní foto: Pixabay
Právě v prodeji
reklama
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Zajímavosti
Zobrazit více …

Nenechte si ujít další zajímavé články