Skip to content

Hi-tech kolekce AUDIRE FLUCTUS umí poslouchat skryté zvuky města

Návrhářka Iva Burkertová, designérka Žil Vostalová a umělec Kryštof Brůha představili na letošním jarním MBPFW hi-tech kolekci AUDIRE FLUCTUS, která vznikla v rámci výzvy projektu #jetovtobě od Vodafonu. Nyní tuto kolekci bude možné vidět a zažít i s novou audiovizuální instalací na brněnském festival umění, vědy a technologie Prototyp 18. – 20. října.

Představte si oblečení, které je stylové, které vás skryje před elektromagnetickým vlněním, ale zároveň vám umožní poslouchat skryté zvuky města, bouři, polární záři nebo volání hvězd… To, co ještě před několika lety znělo jako sci-fi, se stává realitou. Tento koncept oblečení se zabývá detekcí a odstíněním elektromagnetického vlnění. Samotný oděv je v podstatě antiradiačním oblekem a přenosnou detekční aparaturou. Proto nese název Audire Fluctus, což v překladu z latinského jazyka znamená „poslouchat vlny“.

Pro návrháře bylo velmi důležité propojení technologie a oděvu.

Jiná než na jaře

Aby divák mohl na vlastní oči zažít a pochopit princip této kolekce, připravila návrhářka Iva Burkertová a její smart fashion tým speciální interaktivní instalaci. „Instalace bude jiná, než byla na letošním jarním fashion weeku. Bude doplněna o video, které bychom rádi dále prezentovali na filmových festivalech. Našim cílem je dostat se v tomto video příběhu do hloubky celého konceptu kolekce Audire Fluctus.Proto věříme, že právě platforma interaktivního videa je pro tyto účely ideální a posune celý projekt dále,” řekl Kryštof Brůha.

Samotný oděv je v podstatě antiradiačním oblekem a přenosnou detekční aparaturou.

Propojení oblečení a technologie

Žil Vostalová o kolekci Audire Fluctus: „V době, kdy nejprodávanějším módním doplňkem se stal smartphone, je pro nás tvůrce důležité zamyslet se nad otázkou propojení technologie a oděvu. Jako něco, co máme neustále na sobě/u sebe je učinit více kompatibilní a nositelné. Projekt Audire Fluctus zviditelňuje nejen oku neviditelné a všudypřítomné elektromagnetické vlnění, ale pracuje s vizí oděvu, který reaguje na problémy kybernetického věku, jako je ochrana soukromí a projevy virtuální identity.“

Foto: archiv
Právě v prodeji
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Věda a technika
Zobrazit více …