Podléhá mu 50 legií určených ke službě všem bohatým hamižníkům. Jen připomeňme, že jedna legie čítá zhruba 5000 jedinců.
Alespoň takto o údajném démonovi Mamonovi mluví svatý Lukáš (?–84), kterému je připisováno stejnojmenné evangelium tvořící třetí knihu Nového zákona.
V duchu rčení „hamty hamty, ať mám víc než tamty,“ se dočká personifikace i hebrejský výraz mamon, který značí majetek a bohatství. Pohledem démonologie povstal další z pekelných knížat: Pán hrabivosti, lakomství a nespravedlnosti. Netřeba upřesňovat, jak se projevují jedinci posednutí tímto démonem…
Mamon je ze Sýrie? Vážně…?
Potemnělou rozbahněnou uličkou páchnoucí výkaly se plíží jako stín. Přes hlavu má kápi, přes rameno tlumok, do kterého hodlá nastřádat nový lup. Noční aktivity by mu už vynesly na slušné živobytí. Ale on zkrátka nemůže přestat. Ústy středověku:
Posedl ho Mamon! Ten totiž dokáže vyvolat i zrádné chování, neloajalitu a nutit vás ke krádežím! Jak? Podobně, jako ostatní démoni. Stačí zahrát na nótu obyčejné lidské slabosti.
„Mamon je jen jiným jménem Belzebuba,“ domnívá se biskup Řehoř z Nyssy (asi 335–395) působící v Kappadokii. To americký teolog a kněz Albert Barnes (1798 –1870) přijde na to, že Mamon je původem ze Sýrie, kde jde o modlu v podobě boha bohatství.
Jak na to přijde? Kdo ví, takového boha za ta staletí neobjevil v Sýrii ještě ani jeden archeolog.