Česká technologická společnost SmartGuide nabídne Čechům možnost cestovat bezpečně, a to s minimalizací rizika nákazy COVID-19. Díky chytré aplikaci se budou moci podívat na místa, která nejsou přeplněná, a především se vyhnou zbytečnému kontaktu s ostatními cestovateli i průvodci.
Projekt začal fungovat také díky podpoře z programu Czech Rise Up, který spravuje Ministerstvo průmyslu a obchodu. Pandemie COVID-19 měla zásadní dopad i na cestovní ruch. Každá krize ale nabízí nové příležitosti a podporuje hledání nových řešení.
Právě proto společnost SmartGuide spoluzaložila platformu zachranmeturismus.cz, která má přes 200 členů z oblasti cestovního ruchu, včetně Pilsner Urquell, Orea hotely, hotely.cz.
„Aplikace SmartGuide udělá z každého mobilu doslova osobního průvodce, který provede cestovatele po hlavních atrakcích i neznámých zákoutích a vypráví jim zajímavé příběhy o těchto místech, a to i pokud nemají připojení k internetu.
Aplikace umožní návštěvníkům poznávat krásy naší země samostatně a bezkontaktně, čímž brání šíření koronaviru.
Navíc bude aplikace napojena přes eRoušku na státní systém chytré karantény,“ říká k projektu ředitel startupu SmartGuide Jan Doležal.
„Nejnovější projekt firmy SmartGuide je pěknou ukázkou toho, jak rychle a obratně Češi dokážou reagovat na změny na trhu a umí i potenciální hrozbu obrátit v příležitost.
Během krize jsme ostatně ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu uspořádali hackathon Hack the Crisis, kam se SmartGuide přihlásil a dostal se mezi necelou třicítku nejslibnějších projektů z celkových více než 200 přihlášených.
Firmu podporujeme už roku 2018 také v rámci našeho startupového programu CzechDemo, v loňském roce jí to pomohlo získat investora,“ říká Markéta Přenosilová, ředitelka Divize startupů a inovativních MSP agentury CzechInvest.
Pomáhají s ekonomikou
V programu Czech Rise Up byly podpořeny také další projekty, které mohou usnadnit boj s dopady pandemie.
„Program Czech Rise Up – Chytrá opatření proti COVID-19 vznikl v reakci na pandemii koronaviru s cílem podpořit technologická řešení, která boj s koronavirem usnadňují.
V programu přišlo celkem 236 žádostí za 600 milionů korun, MPO dosud podpořilo 57 z nich celkovou částkou 150 milionů korun,“ říká náměstek ministra průmyslu a obchodu pro digitalizaci a inovace Petr Očko a dodává:
„Na MPO připravujeme výzvu Czech Rise Up 2.0, kterou chceme podpořit především projekty z oblasti zdravotnictví, školství a ekonomiky s důrazem na malé a střední podniky.“
Platforma je schopna nabídnout prostor také obcím a krajům, které mohou prostřednictvím SmartGuide zvýšit počty návštěvníků.
Platforma je příležitostí také pro průvodce, kteří mohou nad rámec finančně ohodnocené spolupráce vyhrát až 150 000 korun v době, kdy mnozí nemají práci.
Projekt tak pomáhá nejen v bezpečném cestování, ale také restartu českého cestovního ruchu a ekonomiky po koronavirové krizi díky zanesení kvalitních místních podniků do map destinací, a tím jim přivede více zákazníků z řad turistů.