Možná to leckoho překvapí, ale prababička automatické převodovky spatřila světlo světa už v roce 1904. Stroječek z dílny bostonské firmy Sturtevant Brothers měl dva rychlostní stupně, ovšem byl velmi často poruchový.
Problémem převodovky se pochopitelně zaobíral i guru automobilového průmyslu Henry Ford (1863 – 1947). Jeho slavný Model T byl vybaven dvěma rychlostmi, které byly ovládány pomocí pedálu.
![Slavný model Ford T.](http://epochaplus.cz/wp-content/uploads/2018/12/1-37-768x512.jpg)
V roce 1934 General Motors představuje poloautomatickou převodovku, ovšem spojka je zde stále ještě nutná. Do soutěže vstupuje i další americká automobilka – Chrysler, která do svých vozů funguje převodovku s názvem Fluid Drive.
![Automatické převodovky se však od sedmdesátých let ve velké míře uplatňují u městských autobusů, hasičů, autojeřábů, popelářských vozů a u motorových vozů na železnici.](http://epochaplus.cz/wp-content/uploads/2018/12/3-27.jpg)
Primát ale nakonec patří General Motors, když v roce 1939 představil převodovku Hydra Matic, která již byla plně automatizována. Zprvu se objevila v Oldsmobilech a později v Cadilacích.
![Schema převodovky.](http://epochaplus.cz/wp-content/uploads/2018/12/2-2-768x576.png)
Automatickou převodovku využívala ve svých vozech za 2. světové války i americká armáda. V padesátých letech pak 20. století dojde v USA k masovému rozšíření automatických převodovek. Ty později pronikají i do Evropy a Japonska.