Musí mít ladné křivky, ďolíčky ve tvářích a postavu spíše vyšší. Ideální barva vlasů je zrzavá nebo tmavě hnědá… Vybrané dívky a ženy jsou jako přes kopírák, ovšem nudné to nikomu nepřipadá!
Že by nějaká soutěž krásy? Ne, tyhle ženy mají být „jen“ tanečnicemi v několika letních představeních. Americký producent Florenz Ziegfeld (1867-1932) je však chce mít dokonalé!
Ambiciózní „Flo“ je v podstatě jedním z prvních producentů v historii a hned se zapíše k těm nejúspěšnějším. A v ženské kráse začne podnikat hned po svých začátcích s mužskou silou.
Ne, že by jeho vzpěrač a zápasník „Velký Sandow“ nepřinesl dobré zisky, ale Ziegfeldův opravdový sen je jiný Broadway a hudební show.
Půvab je to hlavní
Talenty se Flo vydává hledat do Evropy a uspěje především v Londýně, kde ho na první pohled omráčí francouzsky zpívající Polka Anna Heldová (1872-1918). Zamiluje se do ní a udělá z ní broadwayskou hvězdu!
Od prvního vystoupení v Americe, 21. září 1896, Anna oslňuje diváky zpěvem i překrásnými róbami, kterých vystřídá několik i během jediné skladby. Už tehdy ji doprovázejí jiné ženy, ovšem Ziegfeld by to rád rozjel opravdu ve velkém.
Líbí se mu francouzské kabaretní scény, ale zvládne puritánské americké publikum tak odvážené taneční kreace? A co ty miniaturní šaty, odhalující záda a nohy? Uvidíme.
Roku 1907 startuje nová Ziegfeldova show zvaná Follies, jejíž nedílnou součástí je soubor varietních tanečnic Ziegfeld Girls. Všechny mají jedno společné – musejí být krásné!
Štíhlé, ale jen trochu
„Americké ženy si zbytečně ničí zdraví žvýkačkami na hubnutí či pitím redukčních koktejlů,“ nelíbí se producentovi současný přehnaný trend štíhlosti. Vychrtlé modelky nechce, ovšem s jeho preferovanými mírami 91–66–96 to na žádné baculky taky nevypadá.
Ideál ženství hledá prý prostřednictvím anket mezi muži a výsledkům se pak snaží ve svém výběru přizpůsobit. Nádherné Ziegfeld Girls jsou dozdobeny rafinovanými róbami známých návrhářů, například legendární Britky Lucy Duff-Gordonové (1863–1935).
V šifonu, hedvábí, peří a krajkách, za rytmu vtíravých i vyzývavých melodií, mají vyvolávat touhu a chtíč. A daří se to podle plánu. Obdivovatelé se jen předhánějí v tom, kdo pošle po představení do šaten krásnější kytici či dražší šperky.
Lákavá všehochuť
Nejprve Ziegleld Foliies rozzáří zahradu na střeše divadla New York Theater. V roce 1913 se stěhují do velkého New Amsterodam Theater a tehdy už je to jasné – z původně zamýšlených pár letních představí se stal fenomén!
Přestože jakýkoliv systém si pevná koncepce těmto vystoupením schází. Jednou je tématem populární opera Veselá vdova skladatele Franze Lehára (1870 – 1948), jindy zas lov v Africe a Ziegfeld Girls vystupují ve stylizaci divokých zvířat.
V každém případě se jak v New Yorku, tak v jiných amerických městech během turné diváci o vstupenky téměř perou. Všichni chtějí vidět ty ženy, které jsou považovány za nejkrásnější na světě! A které mnohdy právě tady nastartují slavnou kariéru.
Náhlý krach
Velkolepost, přepych, nádhera, dokonalost… tak nějak se často mluví o Ziegfeldových proslulých show, které se mnozí snaží napodobit, ale nikomu se to tak dobře nepodaří.
Po otevření nového divadla nesoucího jeho jméno či uvedení žánru muzikálu na americkou hudební scénu ale roku 1929, na tzv. Černý pátek, Ziegfeld zkrachuje na newyorské burze! A jeho divadelní podnikání se ocitá bez prostředků…
Dva roky nato umírá v náručí své druhé ženy, Ziegfeld Girl Billie Burkeové (1884-1970), ovšem několika realizací se jeho show ještě dočká.