Zrodily se v USA, ale ovládají celý svět. Kupony a slevové kódy lze dnes najít snad na každé zboží nebo službu, díky specializovaným webům je to navíc jednodušší než kdy předtím. Pro firmy je to ovšem geniální marketingový nástroj.
První byla Coca Cola: 8 milionů nápojů zdarma
Asi vás nepřekvapí, že první slevové kupony vznikly ve Spojených státech. Začala je používat firma Coca Cola, a to už v roce 1888! Zákazníkům zajišťovaly jednu sklenici Coly zdarma. Do roku 1913 tuto nabídku využilo více než 8 milionů Američanů.
Na dnešní poměry to není mnoho, firma se tím ale dostala do povědomí zákazníků a tím i do jejich peněženek.
Reklama i sledování trhu
Zviditelnění je stále jedním z cílů kuponů. Může jít o propagaci nového produktu, ale i celé značky. Firmy také mohou kupony používat pro sledování chování zákazníků.
Specifický slevový kupon motivuje ke koupi konkrétního zboží a firma tak může vyhodnotit, zda je větší zájem například o velká či malá balení. Typickým cílem je pak motivace k utrácení. Chce zákazníka přimět, aby utratil aspoň 1000 Kč? Dejte mu slevu při nákupu nad tuto hranici.
Digitalizace byla nevyhnutelná
S nástupem internetu se dřívější papírové kupony dostaly i do digitálního světa. Nejprve se jednalo o kupony ke stažení, dnes se ovšem běžně setkáváme se slevovými kódy, které stačí zadat před zaplacením objednávky.
U velkých e-shopů jsou prakticky samozřejmostí a lidé je očekávají. Například Alza slevový kód je jedním z prvních spojení, které nabízí našeptávač Google při zadání tohoto obchodu.
Slevové kódy na jednom místě
Oblíbenost slev ve formě kódu nebo kuponu vedla ke vzniku specializovaných webů, které shromažďují takové nabídky a lidem je servírují už pěkně srovnané.
Zároveň jsou tyto weby často optimalizované pro internetové vyhledávače, takže lidé jejich nabídku snadno najdou. Jedním z takových portálů je i Tipli.cz.
Slevy na kosmetiku i oblečení
Zejména při nákupu luxusního a drahého zboží je možnost ušetřit lákavá. Na Tipli není problém najít akční nabídky pro obě kategoriích.
Na luxusní kosmetiku můžete využít Notino slevový kód, stylovou dámskou i pánskou módu vám naopak zajistí slevový kód Zoot.
Pandemie prospěla i věrnostním programům
Kvůli opatřením proti šíření koronaviru musela zavřít řada kamenných prodejen. Otevřené ale zůstaly mimo jiné velké řetězce s potravinami. Díky tomu se lidé rychle naučili využívat nově uvedené mobilní aplikace a věrností programy těchto firem.
Slevové kupony využívají i e-shopy. Zde svou roli sehrály akční nabídky. Je-li k dispozici například 4home sleva, ušetříte zajímavé peníze při nákupu vybavení do domácnosti.