Bývaly doby, kdy lidé věřili, že pod zemí číhají všelijací duchové, démoni, ba i peklo zde mělo mít své sídlo. To dnešní moderní člověk vstupuje do podzemních prostor v klidu a beze strachu. Vždyť právě zde se nachází spolehlivý a levný způsob městské hromadné dopravy.
V současnosti si žádné milionové město asi nedokáže představit svou existenci bez fungujícího systému podzemní dráhy.
První metro bylo otevřeno již v roce 1863 v Londýně a v současnosti se svou podzemní drahou může pochlubit téměř 180 měst, z nichž 46 se nachází v Číně. Metro však nemusí být jen dopravním prostředkem.
Pokud architekti a výtvarníci dostanou šanci, mohou vytvořit i zajímavou turistickou atrakci.
Rok otevření: 2009
Počet tras: 2
Počet stanic: 53
Celková délka: 90 km
Dubajské metro je nejen dopravním prostředkem, ale též turistickou atrakcí. Mnohé ze stanic jsou totiž skutečnými uměleckými díly, zdobené nástěnnými malbami, sochami a dalšími uměleckými objekty.
Tyto umělecké prvky často odkazují na bohatou historii a kulturu Spojených arabských emirátů. Kromě toho je dubajské metro známé svou vysokou úrovní čistoty a bezpečnosti. Cestující zde mohou využívat bezplatné Wi-Fi připojení a moderní informační systémy.
Zajímavostí je také to, že část dubajského metra vede nadzemními viadukty, které nabízejí dechberoucí výhledy na město a jeho okolí. Díky tomu se jízda metrem stává nejen pohodlným, ale také nezapomenutelným zážitkem.
Nejvyšší budova světa, umělé ostrovy, nejluxusnější hotel světa s plachetnicovým designem, tím vším se může chlubit Dubaj ve Spojených arabských emirátech.
Extrémně bohaté sídlo se po léta obešlo bez podzemní dráhy, nakonec však i ono uznalo, že by nebylo od věci ji postavit. Námezdní dělníci ze všech koutů Asie se pustili do práce a v roce 2009 se dubajským podzemím mohli svézt první cestující.
Když se Dubaj pustí do nějakého stavebního projektu, zpravidla výsledek stojí zato. Exteriéry i interiéry metra jsou charakteristické futuristickou architekturou, která málokoho nechá chladným.
Většina zastávek je nadzemních a svým hávem ve tvaru škeblí dávají připomenout, že Dubaj je přímořské město. Škeble však odkazují i na historii místa.
Ještě předtím, než se Emiráty staly ropnou velmocí, totiž jejich hospodářství do značné míry záviselo na lovu perel.
Vlaky jsou v Dubaji plně automatizované, na dálku je řídí robot, takže cestující se mohou kochat i pohledem, který je jinak určen jen strojvedoucím.
Bez zajímavosti není ani to, že v tunelech scházejí postranní kabely, protože soupravy jsou napájeny pomocí třetí boční kolejnice.