Z Nového Světa se do Španělska vrací dvě flotily plné pokladů, Nueva Españo Fleet pod velením kapitána Dona Juana Estebana de Ubilla a Tierra Firme Fleet, které rozkazuje Don Antonio de Echeverz y Zubiza.
Ovšem 31. července 1715 ve dvě hodiny ráno, sedm dní po vyplutí z kubánské Havany, všech jedenáct lodí ztroskotá během hurikánu u východního pobřeží Floridy.
Zachrání se jediná dvanáctá loď, francouzská fregata Le Grifon, protože její kapitán nezná floridské pobřeží a rozhodne se plout dále. Záznamy hovoří o tom, že během uragánu zahynulo asi 1500 námořníků.
Výhradní práva na poklady ze ztroskotané flotily vlastní nyní společnost Oueens Jewels, která v srpnu roku 2015, tedy 300 let po katastrofě vyzvedla na floridské pláži Vero zlaté mince v hodnotě 4,5 milionu amerických dolarů (97 milionů Kč).
Lovci mají nárok na 80 %
Stříbrný poklad v podobě 200 kovových ingotů se skrývá i na britské nákladní lodi SS Gairsoppa, kterou v roce 1941 v době 2. světové války pošle sprškou svých torpéd ke dnu německá ponorka.
Společnost Odyssey Marine Exploration získává v roce 2010 od britské vlády výhradní právo po vraku pátrat s tím, že podaří-li se jim plavidlo nalézt, 80 % pokladu připadne jeho lovcům.
Než se rok s rokem sejde, firma hlásí objev vraku asi 480 km od zálivu Galway. Z hloubky asi 4700 metrů poté vyzvedne více než 61 tun stříbra (jeho hodnota činí asi 4,8 miliardy Kč).
Ukradená cennost
Nejslavnějším objevem námořního výzkumníka Teddyho Tuckera, který zkoumá vraky lodí v bermudských vodách, se v roce 1955 stává zlatý kříž se sedmi smaragdy. Tucker ho objeví v troskách španělského vraku San Pedro. V roce 1959 ho prodá vládě.
Jenže v roce 1975, těsně předtím než si královna Alžběta II. (1926‒2022) má klenot prohlédnout během státní návštěvy, je zjištěno, že Tuckerův kříž byl ukraden a nahrazen replikou.
Do zločinu byli zapojeni profesionální zloději a ani rozsáhlé mezinárodní vyšetřování nepřineslo odhalení totožnosti pachatele nebo zprávy, kde se kříž nachází.