Skip to content
reklama
reklama

Nejdůvěryhodnější značka roku 2021 zná své oceněné

blank

Sedmý ročník marketingového ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2021 zná výsledky průzkumu zaměřeného na důvěru ve značky prodávané na území České republiky.

blank
Kategorie „Zábavní parky a aquaparky “ má vítěze AQUALAND MORAVIA. I zde pomohli k velice těsnému vítězství nad konkurencí spokojení moravští návštěvníci. Foto: TZ MUNIGA, s.r.o.

Dotázáno bylo čtyři tisíce respondentů, kteří hodnotili přibližně sedm set značek z osmdesáti kategorií nejrůznějších oblastí, jako jsou služby, poskytovatelé energií, drogerie, potraviny a mnoho dalších.

Program Důvěryhodné značky jako takové pandemie a společenská situace nezasáhla, naopak posílila. Nyní je důvěra a stabilita na trhu důležitější než kdy jindy. V soutěži byly oceněny nové kategorie jako autokosmetika, baterie, robotické sekačky nebo robotické vysavače, u kterých je zaznamenána rostoucí popularita.

blank
Vítězem kategorie „Vegetariánské a veganské produkty“ je značka GARDEN GOURMET. Tato značka zvítězila s velkým náskokem před svými konkurenty. Foto: TZ MUNIGA, s.r.o.

Novinky v soutěži

Nově byly oceněny i značky služeb a institucí, jako poskytovatelé telefonních a internetových služeb nebo stravenkové a benefitní karty. Nové kategorie byly rovněž mezi značkami lékárenských produktů.

Mezi nejsilnějšími značkami celého průzkumu zazněla jména jako Jar, Dr. Max, nebo Invia. Tyto značky obhajují titul nejsilnějších značek v celém průzkumu pravidelně. Skokanem roku, tedy značka s největším meziročním nárůstem, se stal Idelyn Urinal.

Čeští spotřebitelé hodnotili v nezávislém průzkumu v 80 kategoriích přes 700 značek, které jsou nominovány automaticky na základě prodejů. V každé kategorii může být nejdůvěryhodnější pouze jedna značka, což zaručuje, že oceněné značky jsou skutečné silné a důvěryhodné.

Letos po dvouleté pauze proběhlo vyhlášení Nejdůvěryhodnějších značek 2021 v rámci slavnostního galavečera, a to 11. listopadu tohoto roku v Martinickém paláci na Hradčanském náměstí v Praze,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.

Logo Nejdůvěryhodnější značka funguje v marketingu, jelikož je v každé kategorii pro daný rok exkluzivní a zákazníkům jasně říká, co to znamená. Kategorie v programu lehce obměňujeme či přidáváme nové v návaznosti na aktuální trendy,“ dodává Lukáš Matějka.

blank
Mají ji významně více v oblibě ženy a respondenti ze Středočeského kraje. Foto: TZ MUNIGA, s.r.o.

Ti nejlepší

Třemi nejlepšími vítězi napříč celým výzkumem se staly značky Jar, Dr. Max a Invia. Skokanem roku se stala značka Idelyn Urinal, která měla největší procentuální nárůst oproti minulému roku. Průzkum poukázal na skutečnost, že Češi jsou velmi konzervativní.

I proto opět zvolili 8 „stálic“, které obhájily titul napříč všemi 7 ročníky, jedná se o značky Kofola, Dr. Max, DM Drogerie, Pilsner Urquell, Jar, Savo, Ariel a Lidl.

Potvrzují zajímavé změny v nákupním chování

Zákazníci si své nákupy více plánují a promýšlejí. Roste počet těch, kteří se zajímají o zdravý životní styl a zdravou výživu. Zdravá výživa, fyzická aktivita a doplňky stravy jsou poté nejdůležitějšími nástroji, jak zlepšovat jednotlivé parametry vlastního zdraví.

Prodej zdravějších kategorií potravin, pokud jde o objem, vzrostl oproti roku 2019 o 12 procentních bodů. Lidé jsou obecně ochotnější si za tento sortiment více připlatit. Nejčastěji ze zdravých potravin nakupují čerstvou zeleninu a ovoce.

Supermarketům a hypermarketům již v prodejích začínají konkurovat zejména farmářské trhy a specializované prodejny zaměřené na daný segment. Výzkum zaznamenal rovněž zvýšený nákup zdravějších potravin, ale i doplňků stravy.

Ten by měl z pohledu spotřebitelů pokračovat i po skončení covidové pandemie.

blank
Tuto kategorii hodnotili pouze ti, kteří se zajímají o zdravý životní styl. Letos to bylo 77 %, což je o 3 procenta více než v roce loňském – je vidět, že zájem o zdravé produkty v populaci stále postupně roste. Foto: TZ MUNIGA, s.r.o.

Postřehy a zajímavosti letošního výzkumu

V kategorii „Skiareály “ se stal vítězem HORSKÝ RESORT DOLNÍ MORAVA. O vítězství tohoto areálu se zasloužili primárně spokojení moravští respondenti a milovníci zimních sportů z Vysočiny a Pardubického kraje.

Foto: Úvodní foto: TZ MUNIGA, s.r.o.
Právě v prodeji
reklama
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Zajímavosti
Zobrazit více …

Nenechte si ujít další zajímavé články

Je zamilovaná, nebo dráždí ex?
nasehvezdy.cz

Je zamilovaná, nebo dráždí ex?

Herečka Veronika Žilková...
Být poslušná se mi v životě vymstilo
skutecnepribehy.cz

Být poslušná se mi v životě...

Pro své nejbližší bych...
Tichomořské sídlo Matta Damona
rezidenceonline.cz

Tichomořské sídlo Matta Damona

Poprvé za celá desetiletí se věhlasný...
BMW INVELT se připojil k oslavám sportovní divize M
iluxus.cz

BMW INVELT se připojil k...

Před 50 lety dala značka BMW zelenou...
Kamery zachytily tajemného tvora: Texaské město prosí veřejnost o pomoc
epochalnisvet.cz

Kamery zachytily tajemného...

Představitelé města Amarillo v oficiální tiskové...
Italská sekaná s paprikami a olivami
tisicereceptu.cz

Italská sekaná s paprikami...

Když se řekne sekaná, vybaví se nám nejspíše...
Myška jako důkaz vikinských plaveb na Madeiru?
enigmaplus.cz

Myška jako důkaz vikinských...

Pokud bychom si někde přečetli, že statný Skandinávec...
Krátkozrakost: Nová epidemie na obzoru?
21stoleti.cz

Krátkozrakost: Nová...

Technologická revoluce pomalu, ale jistě začíná...
Přijde nakonec Patrasová o všechno?
nasehvezdy.cz

Přijde nakonec Patrasová o...

Má problémy s alkoholem,...
Noc vědců v Národním zemědělském muzeu: zemědělská věda všemi smysly
epochanacestach.cz

Noc vědců v Národním zemědělském...

Už pošesté se Národní...
Dračí ochránce jezera Brosno: Stráží ho už dlouhá staletí?
enigmaplus.cz

Dračí ochránce jezera Brosno:...

Jezero Brosno leží zhruba 400 km na jih od...
Ušijte si originální bytové doplňky a dekorace
panidomu.cz

Ušijte si originální bytové...

Originální kousky, které si ušijete sami, dodají...