Skip to content

Jak pivo zlepšuje naše zdraví?

Přemíra alkoholu dokáže naše tělo zničit. Střídmé pití piva ale může lidskému organismu prospívat! Jaké výhody nám může pivo přinášet, pijeme-li ho v rozumné míře?

Zajímavosti:

  • Pivo má méně kalorií než jablečná šťáva, mléko nebo kola.
  • Maximální doporučená denní dávka alkoholu obsaženého v pivu je u mužů 40 g (0,5 l piva), u žen 20 g (asi 0,3 l).
  • Pivo snižuje riziko infarktu o 30 %.
  • Pomáhá předcházet diabetu 2. typu.
  • U žen snižuje riziko vzniku revmatoidní artritidy asi o 1/3.
  • Spotřeba piva v České republice je 160 litrů na osobu za rok.

Pivo patří mezi nejoblíbenější alkoholické nápoje. Možná ale nevíte, že zároveň obsahuje velké množství vitaminů a minerálů, které našemu tělu velmi prospívají. Mezi ně můžeme zařadit vitamin B, draslík, hořčík nebo kyselinu listovou. Pivu není nutné se vyhýbat ani při dietě, jen je zapotřebí ho pít v přiměřeném množství.

Příznivé účinky piva:

Posiluje srdce – Ke snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění přispívá hlavně vitamin B. Studie publikovaná ve skandinávském Journal of Primary Health Care sledovala po dobu 50 let 1500 žen.

Prokázalo se, že u žen, které pily přibližně jednu sklenku piva denně, se riziko vzniku srdečního záchvatu snížilo o 30 %.

Snižuje cholesterol – Pivo je výborným zdrojem rozpustné vlákniny, která omezuje vysokou hladinu cholesterolu. Čím tmavší pivo je, tím více vlákniny obsahuje.

Zahání žízeň – Jelikož pivo obsahuje více než 90 % vody, prospívá dehydrovanému tělu více než jakýkoli jiný nápoj (samozřejmě kromě čisté vody).

Snižuje riziko vzniku ledvinových kamenů – Podle odborníků pomáhá chmel obsažený v pivu tomu, aby se v ledvinách neusazoval vápník. Ten totiž způsobuje vznik ledvinových kamenů.

Podle analýzy z roku 2013, kterou provedli vědci z Brigham and Women´s Hospital v Bostonu, se ukázalo, že pravidelní pivaři mají o 41 % snížené riziko vzniku ledvinových kamenů.

Pomáhá zažívání – Hořké chmelové látky stimulují v žaludku tvorbu enzymů, které jsou prospěšné trávení a urychlují metabolismus tuků.

Snižuje riziko vzniku cukrovky – Vědci z Harvard School of Public Health v roce 2011 zjistili, že se u mužů ve středním věku, kteří pravidelně konzumují pivo, během čtyř let snížilo riziko vzniku cukrovky 2. typu o 25 %.

Zlepšuje spánek – V pivu se vyskytující kyselina nikotinová a laktoflavin podporují klidné usínání a kvalitnější spánek.

Podle výzkumu na americké Indiana University zvyšuje pivo množství dopaminu v mozku, díky čemuž se pak lidé cítí klidnější a uvolněnější.

Stará se o pevnost kostí a zubů – Pivo obsahuje vápník, fosfor a křemík, které jsou důležité pro zdraví kostí a zubů.

Má antioxidační schopnosti – Antioxidanty v pivu účinně bojují s volnými radikály, a chrání tak tělo před nádorovými onemocněními.

Má pozitivní vliv na kůži a vlasy – Pivní kvasnice mají příznivý vliv na zdravou a vláčnou pokožku. Kůži vyživují, zjemňují a omezují tvorbu akné a vyrážek. Pivo se také proto využívá v kosmetice (k výživě vlasů a nehtů).

Co obsahuje 1 litr piva

Vitamin B1 neboli thiamin (3 % doporučené denní dávky) – odbourává sacharidy ve tkáních, dodává tělu energii, má význam pro růst, trávení a nervovou aktivitu.

Vitamin B2 neboli riboflavin (20 %) – je důležitý pro aktivitu enzymů.

Niacin (45 %) – významně se podílí na výživě buněk, pomáhá syntetizovat tělesný tuk a cholesterol.

Vitamin B6 neboli pyridoxin (31 %) – hraje důležitou roli při metabolismu a absorpci bílkovin, reguluje tuky a sacharidy, pomáhá správné funkci nervového systému.

Kyselina listová (52 %) – podporuje tvorbu červených krvinek a obnovu veškerých buněk v těle.

 

Foto: Shutterstock.com
Právě v prodeji
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Zajímavosti
Zobrazit více …