Většina lidí je přesvědčena o tom, že muži obvykle touží po velmi mladé, krásné a štíhlé milence, která by naplnila jejich milostné touhy. Nedávný výzkum britské historičky Elly Sbarainiové z univerzity v Cambridgi ale ukazuje něco jiného.
Badatelka se soustředila na deníky anglických mužů z 18. století a zjistila, že dotyční tehdy naopak dávali přednost zralejším ženám kolem třicítky až, čtyřicítky.
V případě cizoložství se nebáli ani matek mnoha dětí, plození dětí totiž považovali za důkaz lásky. U starších žen si cenili zkušeností a vášně, u vdov oceňovali chuť na sex. Problém nebyl ani velký věkový rozdíl.
Sbarainiová upozorňuje například na anglického básníka Samuela Johnsona (1709–1784), který si ve věku 25 let vzal o 21 let starší vdovu a netajil se spokojeností s jejich milostným životem.
Pravěk má rád masitá stehna
Hojnost v pravěku není samozřejmostí, a proto je třeba vytvořit si zásoby. Korpulentní žena s břichem, masitými stehny a obrovskými prsy je proto ideálem. Věstonická venuše, stará odhadem 27 000–31 000 let, symbolizuje mateřství a plodnost.
Chlapecká postava gotiky
Štíhlá a křehká kráska se spíše chlapeckou postavou bez výrazného pasu, s delším krkem a drobným, skoro neznatelným poprsím, tak vypadá vzor gotické ženy. Hubené paže a světlá pleť jsou jasným symbolem urozenosti.
Baroko má rádo korpulenci
Krásné ženy znázorňuje obraz Tři grácie od vlámského barokního malíře Petera Paula Rubense (1577–1640). Pomilováníhodné dámy, namalované v letech 1636–1638, musejí mít pěkně tvarovaný zadek a plná ňadra.
Utažené korzety
Postava s vosím pasem, tvarovaným v korzetu, nabírá na popularitě. Ženy se do něj nechávají zašněrovat a velmi při tom trpí. Cílem není přirozenost, ale snaha upoutat pozornost mužů. Přebornice s dokážou stáhnout pas i na obvod 45 centimetrů.