Počáteční úspěchy Applu I. a Apple II. naznačily obrovský potenciál této mladé společnosti, ale skutečná éra dominance začala s nástupem Mikea Markkuly a jeho investicí, která umožnila Applu vstoupit na burzu a stát se veřejnou společností.
S důrazem na design a marketing, který prosazoval Steve Jobs, se Apple rychle etabloval jako lídr v oblasti osobních počítačů.
Tato kapitola představuje klíčové milníky, které vedly k uvedení revolučního Macintoshe a k upevnění pozice Applu jako technologického giganta.
Image na prvním místě
Po Applu I. Jobs usoudil, že počítače by se měly prodávat kompletní, nikoli jen základní desky. K tomu však s Wozniakem potřebovali velké množství peněz.
Proto přijali investora Mikea Markkulu (⃰1942), který vložil do firmy kapitál ve výši 250 000 dolarů a za to získal třetinový podíl ve firmě. Zároveň pomohl vytvořit podnikatelský plán firmy. Nová akciová společnost Apple Computer Co.
oficiálně vznikla 3. ledna 1977 a brzy představila další počítač – Apple II., který už byl skutečným počítačem. U něj se také poprvé projevila Jobsova posedlost marketingem a image produktu.
U každého dalšího výrobku bude Jobs klást obrovský důraz na design, a to i u součástek, které nejsou na první pohled vůbec vidět.

Strmá cesta vzhůru
Apple II. získal hned v květnu 1977 při svém představení na počítačovém veletrhu 300 objednávek. Brzy následovaly další objednávky, včetně expanze do Japonska. Firma se mohla vystěhovat z Jobsovy garáže do pronajatých prostor v kalifornském městě Cupertino.
Počítačů Apple II. se prodalo v roce 1977, jen rok po založení firmy, 2500 kusů, v roce 1981 už to bylo dohromady 200 000 prodaných kusů. Na konci roku 1980 se ve firmě rozhodli, že je načase začít veřejně obchodovat se svými akciemi.
Akcie Applu byly po uvedení na trh ihned beznadějně vyprodané. Majetek Applu byl v té době odhadován už na neuvěřitelných 1,79 miliardy dolarů.

Slavný Macintosh
V roce 1982 byla fotka Stevea Jobse, výkonného ředitele Applu, poprvé na titulní straně časopisu Time. A zdaleka ne naposledy.
Po úspěchu Applu II. však přišel propadák v podobě Applu III. Dalším počítačem firmy pak byl počítač nazvaný Lisa, uvedený v roce 1983. Jobs ho pojmenoval po své malé dceři, u níž přitom po dlouhou dobu navzdory pozitivním testům DNA odmítal uznat své otcovství.
O rok později, v roce 1984, pak byl uveden na trh ikonický počítač Macintosh, zkráceně Mac. Pojmenován byl podle odrůdy jablka McIntosh.
Macintosh doprovázela úspěšná videoreklama, promítaná na Super Bowlu, která odkazovala na slavný román George Orwella (1903–1950) „1984“. Počítačový fenomén byl na světě.
S uvedením Applu II. a následně revolučního Macintoshe, doprovázeného vizionářskou reklamou „1984“, Apple potvrdil svou pozici inovátora a tvůrce trendů. Odchod z garáže a vstup na burzu jen podtrhly jeho rychlý a impozantní růst.
I přes občasné neúspěchy, jako byl Apple III., se společnost vždy dokázala vzchopit a přinést na trh produkty, které měnily svět.
Macintosh se stal symbolem nové éry osobních počítačů a Jobsův důraz na design a uživatelskou zkušenost se stal charakteristickým znakem značky Apple.