Okruh v Barceloně už dobře znají jak týmy, tak společnost Pirelli, exkluzivní dodavatel pneumatik pro vozy Formule 1. Stejně jako v loňském roce tak byly zvoleny nejtvrdší směsi C1, C2 a C3, tentokrát samozřejmě v rámci zcela nové řady 18palcových pneumatik.
To představuje zásadní rozdíl oproti zimnímu testování, kdy se jezdilo především na středních směsích.
Velká cena Španělska jako taková je nejstarším automobilovým závodem vůbec, který v roce 2013 oslavil své staleté výročí.
Na stávajícím okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya se jezdí od roku 1991. Pro týmy i pro dodavatele pneumatik, společnost Pirelli, tak jen těžko může připravit nějaké překvapení, protože se zde mimo závodění také pravidelně testuje.
Poslední drobnou změnou byla úprava zatáčky 10 před minulou sezónou, která okruh mírně prodloužila na současných 4,675 km.
Zcela jiné obutí
Tentokrát budou ale týmy obouvat jiné pneumatiky, než když se tu objevily naposledy při únorovém testování. Tehdy bylo samozřejmě mnohem chladnější počasí a týmy testovaly pneumatiky ze středu spektra.
Navíc se jezdilo se zbrusu novými monoposty v základním nastavení. Nyní se pojede z výrazně vyšších teplot, na tvrdších pneumatikách a s auty, jejichž nastavení se za tu dobu významně vyvinulo.
To všechno vedlo k volbě směsi C1 pro tvrdé pneumatiky P Zero White, C2 pro střední P Zero Yellow a C3 pro P Zero Red, což je značný posun oproti běžné situaci, kdy je C3 typicky směsí středních pneumatik P Zero Yellow.
Okruh Barcelona-Catalunya má za sebou nejen poměrně dlouhou historii, ale je navíc i poměrně intenzivně využívaný, ať už jde o doprovodné závody nebo akce nesouvisející s F1. Proto není důvod očekávat, že by v průběhu závodního víkendu došlo k nějakému zásadnímu vývoji podmínek na trati.
Jaká je strategie
V minulém roce byla vítěznou strategií jízda na dvě zastávky v boxech, která je pro Barcelonu tradiční.
Vítězný Lewis Hamilton na Mercedesu zvolil pořadí měkké-střední-střední, zatímco všichni ostatní jezdci od druhého do osmého místa vystřídali pneumatiky v pořadí měkké-střední-měkké.
Letos bude zajímavé sledovat, jestli nová generace pneumatik někoho zláká k pokusu o závod s jedinou zastávkou.
„Je těžké o Barceloně říct něco, co už nebylo řečeno. Ze všech okruhů v kalendáři ho mají jezdci asi nejvíce zažitý, protože jeho rozmanitost z něj dělá perfektní místo pro testování. Najdete tu ode všeho kousek.
Zvlášť závěrečná technická sekce je neobyčejně důležitá, pokud jde o životnost pneumatik.
Týmům se tu tak nabízí dobrá příležitost zhodnotit pokrok, který se svými monoposty udělaly od začátku sezóny, i když tentokrát bude mnohem tepleji, a bude se tak pravděpodobně jezdit na výrazně tvrdších pneumatikách než při testování.
To také bude dost možná klíčem k celému závodu.
V minulosti bývala Barcelona tradičně závodem na dvě zastávky, ale tentokrát bude zajímavé sledovat, jestli nová generace pneumatik někoho zláká pokusit se o jízdu na jediný pitstop,“ dodal Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku.