„Pozor, jede!“ volá mladík s červeným praporkem, který jde před mohutným parním vozem. Úřady k tomuto opatření sáhly poté, co začal provoz na silnicích houstnout a tím vzrostlo i riziko vzniku dopravních nehod.
K jedné z prvních úprav silničního provozu dochází v roce 1865. Tehdy vstupuje v platnost zákon, že obsluhu „samohybu“ musí tvořit tři lidé a vždy jeden z nich musí jít nebo běžet před vozem s červeným praporkem, aby chodci stačili včas ustoupit.
Jezdí „závratnou“ rychlostí
Současně je snížena maximální povolená rychlost a to na 6 km/h na venkovských cestách a pouhé 3 km/h ve městech a v obcích. Norma bude platit 31 let a teprve s jejím zrušením v roce 1896 se povolená rychlost zvýší na tehdy závratných 23 km/h.
Nebezpečný semafor
Tři ramena s pokyny pro denní dopravu, dvě plynové lampy osvětlující v noci červené a zelené sklíčko a policista jako obsluha. Právě tak vypadá první semafor historie.
„Dáváme městu Londýnu větší pocit bezpečí,“ říká inženýr a autor tohoto praktického vynálezu John Knight (1828–1886).
Jenže semafor už po 23 dnech exploduje a zraní policistu, jehož kolegové se následně bojí nebezpečná zařízení obsluhovat. V roce 1870 je tudíž rozhodnuto nahradit plyn elektřinou.