V dnešní době je už téměř nepopiratelné, že se mluví cizími jazyky v prostředí byznysu víc a víc. Stále více zaměstnavatelů se tak potýká s problémem, že potřebují, aby jejich zaměstnanci mluvili cizím jazykem.
A stále se často stává, že úroveň jazykové vybavenosti těchto zaměstnanců není na dostatečné úrovni.
Možnosti jsou prakticky dvě. Můžete to nechat na samotném zaměstnanci. Fér v tuto chvíli je, když se zaměstnavatel minimálně podílí na finančních nákladech. Jinak si ale kurz či jinou formu výuky zaměstnanec hledá sám.
Druhou možností jsou firemní jazykové kurzy. Tyto kurzy financuje zpravidla celé firma, ale mají několik výhod.
Kvalitní jazyková škola je schopna připravit firemní výuku jazyků zaměstnavateli přímo na míru.
To znamená, že kurz je zaměřen buď obecně na celý jazyk a nebo se může zaměřit na určitou konkrétní oblast jazyka, například obchodní angličtinu (navíc se slovy přímo vyhovujícím oboru firmy).
Cílem takové jazykové školy by měla být nejenom spokojenost studentů, ale především to, že je naučí takovým jazykovým dovednostem, které v praxi opravdu využijí.
Hodiny by měly být přizpůsobeny tak, aby studenty bavily a motivovaly je, i když jde v mnoha případech o náročnou oblast jazyka.
Aby byla firemní výuka jazyků opravdu na míru, je potřeba vzájemné kooperace mezi jazykovou školou a zadávající firmou.
Jazyková škola by měla analyzovat potřeby individuálních a skupinových studentů a stanovit jejich studijní cíle. Optimálně by je měla rozřadit do studijních skupin a zpracovat plán jejich výuky.
Důležitý je průběžný monitoring a sledování pokroku studentů, k čemuž by měla mít zadávající firma přístup.
Ty nejlepší jazykové školy mají své vlastní systémy pro správu kurzů, ve kterých může zaměstnavatel po přihlášení (on line) sledovat vývoj kurzu, výsledky studentů a další údaje.
V případě, že firma potřebuje zvýšit jazykovou vybavenost svých zaměstnanců, a vydá se cestou firemních jazykových kurzů, doporučujeme se držet referencí jazykových škol a jejich nabídkou.