Vše začíná u odbavovací přepážky. Tady se váš kufr vydává s visačkou s čárovým kódem na strastiplnou cestu…a my jsme s ním.
I kufry musejí projít dokonalou prosvěcovací kontrolou. Jakmile by hlídka zjistila, že je v kufru něco podezřelého, putuje zavazadlo na osobní kontrolu.
Po této obstrukci putují zavazadla k automatickému skeneru, který je zařadí podle kódu na rozdělovací dopravník, kterému tady říkají sorter, a putuje do třídírny.
Běda, je-li kód nečitelný. Pak musí kufr na ruční třídírnu a jeho cesta se komplikuje. Náš kufr má ale jiný problém. Jedno ze zavazadel se zachytilo za uvolněný pás a na sorteru dojde ke kolapsu.
Pracovníci musí dopravník urychleně zprovoznit a jednotlivá zavazadla uvolňují, jak to jen jde.
Náš kufr sice obdrží pár kopanců, ale pás je uvolněný. Sorter má téměř 200 výklopných přepážek a plně zautomatizovaný systém kufr vyhodí přesně na skluzavku, k odbavení příslušného letu.
Poté se kufr dostává do rukou pracovníku „handlingu“. Ti ručním skenerem zkontrolují, zda systém kufr správně zařadil a začnou zavazadla nakládat na vozíky či kontejnery, které je dopraví k letadlu.
Nad celým tímto procesem drží ochranu několik kontrolorů a jen na Letišti Václava Havla na Ruzyni takto za hodinu odbaví 3000 kufrů.