Nebude to poprvé, co v New Yorku narazí letoun do budovy. Roku 1945 se ztratí v mlze bombardér B-25 a objeví se až v mrakodrapu Empire State Building. Jen o rok později namíří letoun C-45F Expeditor do mrakodrapu 40 Wall Street. Projektanti s touto možností při stavbě Dvojčat počítají.
A možné střetnutí rovnou koncipují na největší proudové letadlo té doby, Boeing 707! Jak je tedy možné, že mají teroristické útoky z 11. září tak fatální následky? Na něco se zapomene. To něco jsou nádrže plné leteckého petroleje…
Horor na druhou
Konkrétně se bavíme o nádržích, ve kterých je přes 38 000 litrů paliva. To vzápětí vzplane. Žádný z 92 lidí na palubě letounu nemá šanci na přežití. Podobně je na tom ale řada zaměstnanců a návštěv v nejvyšších patrech severní věže.
Okamžitě se spouští systém automatického hašení. Jenže s tak gigantickým požárem zkrátka žádný z inženýrů nepočítal. Tohle ale zdaleka není konec.
Přesně v 9.03.02, rychlostí asi 950 kilometrů v hodině, naráží do jižní věže 110podlažních Dvojčat ještě Boeing 767-200ER letu United Airlines číslo 175.
Horor na třetí
O chvíli později je přerušeno běžné televizní vysílání a na obrazovkách se objevuje prezident George Bush (*1946) aby Spojeným státům oznámil zdrcující novinu. Bohužel, o tom nemají cestující na palubě dalšího z unesených letadel ani ponětí.
V jeho kokpitu už je jeden z teroristů, Hani Saleh Hanjour (1972–2001). Nastavuje autopilota směrem na americké hlavní město.
Stejně jako Muhammad Atta (1968–2001) a Marwan al-Shehhi (1978–2001), kteří již zemřeli v letadlech navedených do Dvojčat, má také pilotní licenci. „Jdou na přistání,“ zašeptá jedna z pasažérek, když letadlo začne s klesáním. To je však příliš prudké.
Většina cestujících doufá, že je to „jen únos“. Začíná být jasné, že tady jde o víc. Všechny osoby na palubě vzápětí umírají. Přesně 9.37.46 zasáhne letadlo západní křídlo Pentagonu.

WTC jde k zemi
64 obětí na palubě, dalších 125 v sídle amerického ministerstva obrany. Všichni mrtví. Vychází okamžité nařízení o přistání civilních letadel. Další důležité budovy jsou evakuovány. Záchranáři nevědí, kam dřív. A pak přijde fatální tečka:
Těsně před desátou dopoledne se jižní věž Dvojčat poroučí k zemi. O 29 minut později ji následuje její sestra, která smete i WTC 3 neboli 22podlažní hotel Mariott. Teroristický útok ve výsledku nepřežije ani budova číslo 7 čítající 47 nadzemních podlaží.
Málo času, málo schodišť
Smutnou zajímavostí je, že před stavbou Dvojčat (WTC 1 se začíná budovat roku 1968) dojde ke změně stavebních norem. A tak najednou stačí, když 527 a 420metrové věže WTC mají místo minimálně šesti únikových schodišť jen tři.
Jakmile se nějaké zničí či zablokuje, je konec. A přesně to se stane lidem uvězněným ve vyšších patrech. Štěstím v neštěstí je, že atentát proběhne ráno.
Odpoledne by bylo ve WTC mnohem více lidí a propočty ukazují, že počet obětí by se vyšplhal až na 14 000! A i pokud by všechna schodiště fungovala, neměl by dav šanci stihnout z horních pater sejít dolů.
