Skip to content

500 baterií pro elektromobil BMW i3 slouží jako úložiště energie v Británii

Tento článek je reklamním sdělením

Nejdražší součástkou auta na elektřinu je jeho baterie. Má sice omezenou životnost 8 až 10 let, ale pak ještě nemusí patřit do starého železa. Mnohé automobilky se snaží vdechnout použitým kusům „druhý život“ a provozují je jako zásobárny energie klidně dalších 10 let. Překvapivě 5 stovek zbrusu nových baterií pro BMW i3 se v žádném elektroautě ani neohřálo a rovnou je poslali rovnou stabilizovat elektrickou síť poblíž větrné elektrárny ve Walesu.

Elektromobil BMW i3 se podle statistiky portálu EVObsession stal loni v Evropě dokonce 2. nejprodávanějším autem čistě na elektrický pohon. To znamená, že německá automobilka se při prodeji baterií v žádném případě jen nezbavovala zbytečného harampádí, které by jinak na trhu neudala.

Baterky z elektroaut stabilizují elektrickou síť

Zkrátka nabídka od švédské energetické firmy Vattenfall musela být dostatečně výhodná, aby se vyplatilo 500 baterií s kapacitou 33 kWh, původně určených pro elektromobil i3, rovnou instalovat jako úložiště elektřiny. Společnost Vattenfall provozuje větrnou elektrárnu Pen y Cymoedd v britském Walesu. Obchodem s BMW tak švédská firma získala bateriový systém o výkonu 22 MW, jež pomáhá kompenzovat proměnlivou výrobu elektřiny z větrných turbín.

Kam míří staré baterky z elektroaut?

Do „důchodu“ odchází baterie v elektromobilech, když jejich kapacita klesne zhruba pod 80 %. Taková úroveň ale bohatě dostačuje pro jiné způsoby využití. Vysloužilé li-onky z elektromobilů použil například autovýrobce Nissan pro ukládání energie k provozu fotbalového stadionu Ajaxu Amsterdam. Baterky také často končí jako stabilizující prvky rozvodné sítě poblíž nevyzpytatelných slunečních a větrných elektráren.

Všechny staré baterie nakonec putují na recyklaci, kterou zařizují samotné automobilky. Jelikož elektromobilita se teprve rozjíždí, nejde o žádné závratné množství, spíš o jednotlivé kusy. Proto recyklace představuje zatím poměrně nákladnou záležitost. Až si auta na elektřinu oblíbí více motoristů, cena za recyklaci baterií půjde dolů.

Foto: Vattenfall
Tento článek je reklamním sdělením
Právě v prodeji
reklama
Sdílej!
Další články z rubriky Zajímavosti
Zobrazit více …

Nenechte si ujít další zajímavé články

Dietní okurkový koktejl
tisicereceptu.cz

Dietní okurkový koktejl

Okurkový koktejl je mezi doma vyrobenými...
Proč vzdala šanci na lásku?
nasehvezdy.cz

Proč vzdala šanci na lásku?

O Martině Randové (49) se ví,...
Originální Land Cruiser Toma Hankse jde do dražby
iluxus.cz

Originální Land Cruiser Toma...

Aukční dům Bonhams milovníkům...
Přestat si dělat starosti je umění
panidomu.cz

Přestat si dělat starosti je...

Určitě to stojí za to, naučit se nedělat si...
Manžel udělal dvě chyby
skutecnepribehy.cz

Manžel udělal dvě chyby

Naše studentské manželství...
UFO při cestě na Zemi využívá mimozemskou dálnici
enigmaplus.cz

UFO při cestě na Zemi...

37. severní rovnoběžka laikovi nic moc...
Nakupování budoucnosti se inspiruje od Průmyslu 4.0
21stoleti.cz

Nakupování budoucnosti se...

V poslední době jsme se mohli seznámit s výsledky...
Stále divoký svědek historie: Boubínský prales
epochanacestach.cz

Stále divoký svědek historie:...

Před 12 000 lety končila...
Návrat designu ke kořenům
rezidenceonline.cz

Návrat designu ke kořenům

S prvky modernismu zpátky k podstatě...
Strašidelný Kehoe dům: Přenocujete v americkém hotelu duchů?
epochalnisvet.cz

Strašidelný Kehoe dům:...

Strašidelný dům zvaný Kehoe v americkém...
Norsko, to jsou tuhé zimy, lososi a záhadná světla v Hessdalen
enigmaplus.cz

Norsko, to jsou tuhé zimy,...

Norská víska Hessdalen, kde žije pouhých...
Zůstává s manželem jenom pro peníze?
nasehvezdy.cz

Zůstává s manželem jenom pro...

O tom, že jim manželství...