Skip to content

Nové BMW řady 8: Geniální hejsek ve fraku!

Král je mrtev, ať žije král. V shakespearovském světě to znamená – odešel jeden král, ale duše vládce se převtělí do následovníka. V Bavorsku takový jeden král odešel – byl nahrazen o číslovku vyšší.

Psal se 9. červenec 2018. Den, který se bude tesat do kamene. Ve výrobním závodě v Dingolfingu v Dolním Bavorsku se rozběhla sériová výroba nového BMW řady 8 Coupé. Sportovního vozu, který odstartuje modelovou ofenzivu BMW v segmentu luxusních vozů.

Tohle je nová kvintesence mocniny luxusu, tohle je nový etalon Bavoráků…

Další Bavorák v řadě

Dosud u mnichovské automobilky číselná řada končila opulentní sedmičkou. Přepychově střiženou limuzínou, která byla ambasadorem značky. Jenže číslice 8 v označení nového modelu svědčí o tom, že novinka se v rámci nabízených modelů BMW pyšní vrcholným statusem.

Stejně jako v minulosti, i v případě BMW Z8 a také současného BMW i8 je toto označení vyhrazeno pro výjimečně sportovní automobily vzbuzující emoce. Z toho důvodu se BMW řady 8 Coupé stane klíčovým prvkem v modelové ofenzivě v luxusním segmentu, kterou si BMW vytýčila jako součást své strategie „number one > next“.

S délkou 4843 mm, šířkou 1902 mm, výškou 1341 mm a rozvorem 2822 mm vypadá dvoudveřové sportovní kupé na silnici extrémně dravě.

Aura výjimečnosti

Novinka odstartuje karoserií coupé s prozatím dvěma motorizacemi, obě s pohonem všech kol xDrive. Základem bude nafťák 840d na šest hrnků, vrcholem pak vytuněných osm půllitrů do véčka M850i s objemem 4,4 l a výkonem 530 koní.

Vyrábějí se od července, prodávat se budou od listopadu a někdy v budoucnu přibude kabriolet, čtyřdveřová verze Gran Coupé a samozřejmě maximální provedení divize M8 (nejspíš 600 koní). Ve všech případech ale bude vznikat unikát.

Jedinečná aura řady 8 je výsledkem nového stylu, zaměřeného na čisté plochy, modernost a emoce. Výrazný design ploch karoserie zdůrazňuje s větší intenzitou než v případě jakéhokoliv jiného předchozího modelu značky dynamický charakter nového ambasadora.

Rozlehlé plochy jsou strukturovány pomocí velmi ostrých a jednoznačně vedených bočních linií.

Na tomhle autě vyzařuje vše čistou dynamiku a plnou vášní a charakteru.

Továrna, kde se dělá luxus

Osmá řada se rodí díl po díle v Dingolfingu společně se sérií luxusních záležitostí 5 a 7. Je to továrna na luxus, BMW do výroby nové modelové řady ostatně investovala částku několika stovek milionů eur a do výrobního procesu byl integrován velký počet digitálních inovací, včetně autonomního dopravního systému a inteligentních zařízení.

Při výrobě karoserie nového sportovního vozu se používá inteligentní lehká konstrukce s promyšlenou kombinací použitých materiálů, včetně oceli, plastů, hliníku a uhlíkových vláken. Kromě výztuh v přední a zadní části vozu jsou z hliníku vyrobeny další komponenty jako například střecha, dveře, kapota motoru a přepážka mezi motorovým prostorem a kabinou.

Vůbec poprvé je při výrobě sériového modelu značky k dispozici střecha vyrobená z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny CFRP – i to se „liusuje“ přímo v závodě v Dingolfingu. Celý proces je vysoce automatizovaný, dělníci jsou ti nejlepší machři v Bavorsku a mají to nejlepší oblečení a doplňky.

Třeba kombinézy se zabudovanými počítačovými technologiemi. Mají inteligentní rukavic ProGlove se zabudovaným skenerem a chytré hodinky, které vibracemi upozorní zaměstnance, že se blíží automobil s nadstandardní výbavou, který vyžaduje zvláštní pozornost!

Kufr má 420 l a lze jej rozšířit sklopením dvou zadních sedadel.

Základ za 2 700 000

Právě teď, zrovna, když toto čtete, vzniká třeba jedno z dvou verzí osmičky. Ta základní BMW 840d xDrive spoléhá na vznětový motor s kombinovanou spotřebou paliva kolem 6 l/100 km. Řadový 3,0litrový šestiválec generuje maximální výkon 320 k a nejvyšší točivý moment 680 Nm. Naproti tomu osmiválec BMW M850i xDrive (zatím bez české ceny) s nejnovější generací 4,4litrového osmiválce sice byla kompletně přepracována a poskytuje maximální výkon 530 k a točivý moment 750 Nm, zato spotřeba neklesne pod 10,0 l/100 km.

Poslední roky tu bylo BMW řady 6, teď štafetu majestátných, obrovských kupé přebírá řada 8.
Foto: BMW
Právě v prodeji
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Lifestyle
Zobrazit více …

Nenechte si ujít další zajímavé články

Mechanické ploty nebo elektřina?
epochalnisvet.cz

Mechanické ploty nebo...

Desítky tisíc až statisíce kaprovitých ryb ročně...
Biochemické zbraně, nebo milosrdná lež? Záhada jménem Shingle Street
enigmaplus.cz

Biochemické zbraně, nebo...

Jméno Shingle Street vám nejspíš nic neříká....
Vyvedl si svou novou partnerku
nasehvezdy.cz

Vyvedl si svou novou partnerku

Charismatický herec Stanislav...
Pro terasu jako dělané
rezidenceonline.cz

Pro terasu jako dělané

Součástí většiny moderních...
Jak pečovat o psí uši?
nasehvezdy.cz

Jak pečovat o psí uši?

Také psí ucho má svoji charakteristickou „vůni“. Pokud si...
Objevte malinký hrádek ve Slatiňanech
epochanacestach.cz

Objevte malinký hrádek ve...

Zatímco Kladruby nad...
Očkování proti chřipce – nedostatek vakcíny
21stoleti.cz

Očkování proti chřipce...

Češi se v minulých letech o očkování proti...
Záhadné postavy v černém. Vládní agenti, nebo mimozemšťané?
enigmaplus.cz

Záhadné postavy v černém....

Po celém světě jsou zaznamenána svědectví o setkáních s...
Hrádek u Nechanic: Bloudí jeho komnatami duše mrtvých vojáků?
epochanacestach.cz

Hrádek u Nechanic: Bloudí jeho...

Zámek Hrádek u Nechanic...
Zdravotnické centrum následné péče v Letňanech
21stoleti.cz

Zdravotnické centrum následné...

Nemocnice Na Bulovce je poskytovatelem zdravotních...
Bájné kanadské vodní monstrum Ogopogo se vrátilo, tvrdí svědci
enigmaplus.cz

Bájné kanadské vodní monstrum...

Podivné jméno Ogopogo patří jedné z...
Charitativní Aukční lahve Pilsner Urquell odhaleny
iluxus.cz

Charitativní Aukční lahve...

V uplynulém týdnu byla představena další...