Skip to content

Nové BMW řady 8: Geniální hejsek ve fraku!

Král je mrtev, ať žije král. V shakespearovském světě to znamená – odešel jeden král, ale duše vládce se převtělí do následovníka. V Bavorsku takový jeden král odešel – byl nahrazen o číslovku vyšší.

Psal se 9. červenec 2018. Den, který se bude tesat do kamene. Ve výrobním závodě v Dingolfingu v Dolním Bavorsku se rozběhla sériová výroba nového BMW řady 8 Coupé. Sportovního vozu, který odstartuje modelovou ofenzivu BMW v segmentu luxusních vozů.

Tohle je nová kvintesence mocniny luxusu, tohle je nový etalon Bavoráků…

Další Bavorák v řadě

Dosud u mnichovské automobilky číselná řada končila opulentní sedmičkou. Přepychově střiženou limuzínou, která byla ambasadorem značky. Jenže číslice 8 v označení nového modelu svědčí o tom, že novinka se v rámci nabízených modelů BMW pyšní vrcholným statusem.

Stejně jako v minulosti, i v případě BMW Z8 a také současného BMW i8 je toto označení vyhrazeno pro výjimečně sportovní automobily vzbuzující emoce. Z toho důvodu se BMW řady 8 Coupé stane klíčovým prvkem v modelové ofenzivě v luxusním segmentu, kterou si BMW vytýčila jako součást své strategie „number one > next“.

S délkou 4843 mm, šířkou 1902 mm, výškou 1341 mm a rozvorem 2822 mm vypadá dvoudveřové sportovní kupé na silnici extrémně dravě.

Aura výjimečnosti

Novinka odstartuje karoserií coupé s prozatím dvěma motorizacemi, obě s pohonem všech kol xDrive. Základem bude nafťák 840d na šest hrnků, vrcholem pak vytuněných osm půllitrů do véčka M850i s objemem 4,4 l a výkonem 530 koní.

Vyrábějí se od července, prodávat se budou od listopadu a někdy v budoucnu přibude kabriolet, čtyřdveřová verze Gran Coupé a samozřejmě maximální provedení divize M8 (nejspíš 600 koní). Ve všech případech ale bude vznikat unikát.

Jedinečná aura řady 8 je výsledkem nového stylu, zaměřeného na čisté plochy, modernost a emoce. Výrazný design ploch karoserie zdůrazňuje s větší intenzitou než v případě jakéhokoliv jiného předchozího modelu značky dynamický charakter nového ambasadora.

Rozlehlé plochy jsou strukturovány pomocí velmi ostrých a jednoznačně vedených bočních linií.

Na tomhle autě vyzařuje vše čistou dynamiku a plnou vášní a charakteru.

Továrna, kde se dělá luxus

Osmá řada se rodí díl po díle v Dingolfingu společně se sérií luxusních záležitostí 5 a 7. Je to továrna na luxus, BMW do výroby nové modelové řady ostatně investovala částku několika stovek milionů eur a do výrobního procesu byl integrován velký počet digitálních inovací, včetně autonomního dopravního systému a inteligentních zařízení.

Při výrobě karoserie nového sportovního vozu se používá inteligentní lehká konstrukce s promyšlenou kombinací použitých materiálů, včetně oceli, plastů, hliníku a uhlíkových vláken. Kromě výztuh v přední a zadní části vozu jsou z hliníku vyrobeny další komponenty jako například střecha, dveře, kapota motoru a přepážka mezi motorovým prostorem a kabinou.

Vůbec poprvé je při výrobě sériového modelu značky k dispozici střecha vyrobená z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny CFRP – i to se „liusuje“ přímo v závodě v Dingolfingu. Celý proces je vysoce automatizovaný, dělníci jsou ti nejlepší machři v Bavorsku a mají to nejlepší oblečení a doplňky.

Třeba kombinézy se zabudovanými počítačovými technologiemi. Mají inteligentní rukavic ProGlove se zabudovaným skenerem a chytré hodinky, které vibracemi upozorní zaměstnance, že se blíží automobil s nadstandardní výbavou, který vyžaduje zvláštní pozornost!

Kufr má 420 l a lze jej rozšířit sklopením dvou zadních sedadel.

Základ za 2 700 000

Právě teď, zrovna, když toto čtete, vzniká třeba jedno z dvou verzí osmičky. Ta základní BMW 840d xDrive spoléhá na vznětový motor s kombinovanou spotřebou paliva kolem 6 l/100 km. Řadový 3,0litrový šestiválec generuje maximální výkon 320 k a nejvyšší točivý moment 680 Nm. Naproti tomu osmiválec BMW M850i xDrive (zatím bez české ceny) s nejnovější generací 4,4litrového osmiválce sice byla kompletně přepracována a poskytuje maximální výkon 530 k a točivý moment 750 Nm, zato spotřeba neklesne pod 10,0 l/100 km.

Poslední roky tu bylo BMW řady 6, teď štafetu majestátných, obrovských kupé přebírá řada 8.
Foto: BMW
Právě v prodeji
reklama
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Lifestyle
Zobrazit více …

Nenechte si ujít další zajímavé články

Vykašlal se na mě v nejhorší chvíli
skutecnepribehy.cz

Vykašlal se na mě v nejhorší...

Padouch, lotr, odporný...
Chytil se zbojník Oleksa Dovbuš do pasti?
epochalnisvet.cz

Chytil se zbojník Oleksa...

Mnoho let žije v Pečenižynu u Kolomyje (na...
Komunikace se záhrobím: Nešťastný otec sestrojil přístroj, který to prý umí
enigmaplus.cz

Komunikace se záhrobím:...

Ztráta milované osoby dokáže s člověkem pořádně...
Chyť si mě, jsem tvoje zlatá rybka!
nasehvezdy.cz

Chyť si mě, jsem tvoje...

Je krásná, je úspěšná, je za...
Nejlepší řízek na světě
panidomu.cz

Nejlepší řízek na světě

Samozřejmě řeknete, že ho uměla vaše maminka nebo...
Mariánské Lázně: Město hudby, kde vám zazpívá i fontána
epochanacestach.cz

Mariánské Lázně: Město hudby,...

Ten, kdo přijede do...
Moderní technologie chrání kulturní památky
21stoleti.cz

Moderní technologie chrání...

Národní muzeum v Praze, hrad a zámek v Českém...
Unikátní track day na Red Bull Ringu
iluxus.cz

Unikátní track day na Red...

V pátek, 20. srpna 2021, se na rakouském...
Došlo na dobře utajený rozchod?
nasehvezdy.cz

Došlo na dobře utajený...

S MATĚJEM MATUŠKOU (41)...
Dubaj bojuje s horkem a pomocí dronů vytváří déšť
enigmaplus.cz

Dubaj bojuje s horkem a pomocí...

To, co by se ještě nedávno zdálo nemožné, se stává...
Originální zázrak moderní architektury
rezidenceonline.cz

Originální zázrak moderní...

Uměleckým dílem v každém smyslu lze nazvat rezidenci,...
Florentýnky
tisicereceptu.cz

Florentýnky

Původ mají v Itálii, příprava je rychlá a jsou...