V jakých vozech se proháněly české prvorepublikové hvězdy? Elegance, ladnost a krása, to všechno se snoubí ve starých vozidlech. Luxusní vozy z první republiky ještě dnes dokáží potěšit oko každého milovníka aut.
Asi nejdražší vůz, který na českých silnicích jezdil, patřil k prezidentské kanceláři. Tomáš Garrigue Masaryk (1850-1937) měl v oblibě koně, ty živé, stejně jako ty pod kapotou.
Škoda Hispano-Suiza 25/100 HP, byl luxusní vůz, který dokázal už v tehdejší době jet až 140 km/h! Také proto byla jeho cena, 280 tisíc, závratná i pro zámožného člověka. Pro srovnání stačí říci, že i ministr si v té době přišel na celých devět tisíc měsíčně.
Stejně jako dnes, i za první republiky se drahými sportovními vozy honosili také umělecké osobnosti stříbrného plátna. Herec Hugo Haas (1901-1961) nebyl žádný svatoušek. Miloval krásné ženy, dobrý alkohol a rychlá auta.
Jedním z jeho údajně oblíbených vozů byla Tatra 75 sport. Auto mohlo uhánět rychlostí až 110 km/h za pomocí tří řadících pák a osmi rychlostí.
Slabostí pro rychlé automobily ovšem netrpěli pouze muži. Také sexsymbol tehdejší doby, herečka Adina Mandlová (1910-1991) ráda občas přišlápla pedál plynu až na podlahu.
Její živý černý kabriolet Praga Lady, byl vyráběn sériově, a za dobré peníze silnice brázdil až rychlostí 95 km/h. Také Adiny konkurentka Lída Baarová (1914-2000) si oblíbila značku Praga. Auto Praga Baby dostala za účinkování v reklamě, právě na tento typ vozu.