Jak se daří českým e-shopům v porovnání s evropskými e‑commerce trhy? Provozovatelé jsou si tohoto nepoměru ve prospěch mobilních aplikací vědomi, a tak stále častěji sází právě na prodej přes chytrý telefon v rámci aplikace.
Podle expertů z promocodius.com jsou tržby internetových obchodů již několik let na vzestupu.
Slevové kódy nebo nové technologie a orientace na zákazníka – to jsou jen některé z aktuálních trendů
Slevové kódy
České e-shopy zažívají nebývalý rozmach již několik let, jejich obliba v roce 2022 však ještě sílí. Je tomu hned z několika důvodů.
Jedním z hlavních z nich jsou nejrůznější slevové nabídky, jako je slevový kód Zalando Lounge a další promo akce v předních internetových obchodech.
Zájem o nákup online sice roste, zároveň však kvůli inflaci rostou i ceny zboží. To je důvod, proč jsou v roce 2022 více než kdykoliv předtím v hledáčku zákazníků slevové kupony.
Ty se však neomezují pouze na online nákup oblečení, se slevou lze nakupovat také elektroniku nebo vybavení do domácnosti, příkladem může být třeba Dormeo slevový kupon, který lze uplatnit na nákup doplňků do ložnice či koupelny.
Moderní technologie
Se zájmem o internetové obchody však roste i konkurence na e-commerce trzích.
Právě proto e-shopy přicházejí s novými řešeními, které maximálně usnadňují nákup přes internet a v porovnání s nakupováním v kamenných prodejnách jej činí nejen ekonomicky výhodnější, ale také extrémně pohodlný.
Příkladem boje o zákazníka je nebývalý nárůst nákupních mobilních aplikací, bez kterých se v současnosti neobejde žádný větší e-shop v Česku. A není divu, podle statistik totiž průměrný uživatel stráví 78 % času právě v mobilních aplikacích.
Na webové stránky tak připadá pouze zbylých 22 % stráveného času v online prostoru.
Orientace na zákazníka
Takové vymoženosti, jako je vícekanálová zákaznická podpora, online konzultace nebo chat robot, jsou dnes samozřejmostí všech velkých e-shopů. Zákazníci chtějí nejen nakoupit kvalitní zboží, ale také získat odborný servis. Mezi další služby orientované na zákazníka patří například:
Použití oblíbeného způsobu placení a urychlení platby
Možnost platby na splátky
Doprava zdarma až do domu
Ukládání údajů uživatelů k zjednodušenému objednávání
České e-shopy vs. evropské e-commerce trhy
Stejný trend, jaký je možné sledovat v České republice, se odehrává i jinde v Evropě. Pohodlí a jednoduchost online nákupu poráží kamenné prodejny. Podle Českého statistického úřadu (ČSU) se však Česko vymyká počtem e-shopů v přepočtu na počet obyvatel.
Z celé Evropy je jich v ČR vůbec nejvyšší počet – a to více než 50 tisíc. To znamená cca 200 obyvatel na jeden internetový obchod. Pro zajímavost například v Itálii je to 1200 obyvatel na jeden e-shop. Česká republika je tak zcela legitimně přezdívaná jako „Velmoc e-shopů“.