V současnosti se po světových dálnicích, silnicích i zaprášených cestách prohání více než miliarda osobních automobilů.
Život si bez nich dnes ani nedokážeme představit, před jedním a čtvrt stoletím však šlo o technologické zázraky, nad kterými zůstával rozum stát.
U jejich zrodu stála skupina nadšených vynálezců, jen jeden však umožnil automobilům stát se takovými, jaké je známe dnes.
Karl Benz (1844–1929) je typickým příkladem pracovitého člověka, jehož píle a neúnavnost posunula svět o pořádný kus kupředu.
Navzdory chudobě se mu daří vystudovat mechanické inženýrství a vystřídá několik prací v oboru, než se dá konečně na podnikání.
V roce 1871 zakládá spolu s inženýrem Augustem Ritterem továrnu v Mannheimu, obchodu se ale hlavně díky Ritterově nespolehlivosti příliš nedaří.
Jeho podíl tak skoupí Benzova snoubenka Bertha Ringerová (1849–1944), věci se ale zpočátku vůbec nedaří podle jejich představ. V jednu chvíli je jim dokonce soudně zabavena část nářadí! Karl a Bertha se ale nevzdávají.
Vezmou se, vychovávají postupně pět dětí a nadaný vynálezce postupně začíná zdokonalovat své životní poslání – automobil poháněný spalovacím motorem.
Benz je „in“
Po mnoha neúspěšných pokusech se pod Benzovýma rukama posledního dne roku 1879 konečně zrodí dvoutaktní spalovací motor.
Podobné už v té době existují, proto Benz neúnavně pracuje na jeho zdokonalování a postupně získává jeden patent za druhým díky vylepšením, které pro pohon budoucích automobilů vymyslí.
Jeho cílem je vyrobit prakticky využitelný vůz využívající spalovací motor, což se jeho kolegům přes veškerou snahu nedaří. Je to právě Benz, který nakonec uspěje a 29. ledna 1889 si nechává patentovat tříkolý automobil poháněný benzínem.
Zbytek života stráví jeho zdokonalováním a snahou přiblížit jej veřejnosti, což se mu po dlouhých letech neúspěchů nakonec daří.
Po spojení jeho firmy se společností DMG (Daimler Motoren Gesellschaft) se jeho jméno navždy zapisuje do historie díky nově vzniklé značce Mercedes-Benz.
Jaké jsou novinky?
Karl Benz již bohužel není mezi námi (zemřel v roce 1929), ale jím založená značka vysokovýkonných a sportovních vozů nyní opět zaujímá významné postavení mezi konkurenty, protože na mezinárodním autosalonu v New Yorku (NYIAS – New York International Auto Show) představila své nové vysokovýkonné SUV střední třídy, typy Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ a Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+, oba v karosářských variantách SUV a kupé.
Poprvé je nyní SUV střední třídy k dispozici také s výkonným osmiválcem. Tato nová SUV zaujme například pozoruhodnou hodnotou zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy.