Námořní oblast mezi jihem Floridy, Portorikem a Bermudami je obávanou zónou, se kterou je spjato mnoho podivných zmizení lodí i jejich posádek. Zde jsou příběhy těch nejzajímavějších z nich.
Mary Celeste
V listopadu 1872 vyplouvá na svou poslední cestu brigantina s názvem Mary Celeste. O měsíc později je nalezena v Atlantiku. Bez posádky a opuštěná ve spěchu. Na lodi chyběl pouze sextant, záchranný člun a navigační knihy.
Byla navíc nepoškozená s jedinou výjimkou: po obou stranách přídě se pod čarou ponoru táhly hluboké rýhy způsobené něčím velmi ostrým. Některá okna byla navíc zatlučená prkny, jako by se chtěla posádka opevnit. Byla snad loď někým přepadena?
Nebo posádku vyhnalo zemětřesení a následné uvolnění lihových výparů, které hrozily výbuchem? „O pět měsíců později bylo na pobřeží Španělska nalezeno pět těl ve vysokém stadiu rozkladu.
Jedno bylo zabalené do americké vlajky,“ řekl americký námořník, který se událostí zabývá, David Williams. Šlo o posádku Mary Celeste?
Ellen Austin a neznámý škuner
Leden 1881. Anglická loď jménem Ellen Austin vplouvá do Sargasového moře. Jednoho odpoledne se ale na dohled objevuje neidentifikovaný škuner. Posádka se snaží navázat s ním kontakt, ale nikdo na signály nereaguje.
Na prázdnou loď tak přechází část posádky a společně obě plavidla míří do New Yorku. Jenže při bouři se lodě rozdělují, a když Ellen Austin znovu loď nachází, posádka je pryč. Další informace se liší.
Podle jedné verze příběhu kapitán zanechal neznámou loď na moři a vyrazil domů, jiná, že se vše ještě jednou opakovalo, tentokrát však muži na druhé lodi zmizeli poté, co loď zahalila mlha. Je příběh pravdivý, a pokud ano, co se mužům z posádky Ellen Austin stalo?
USS Cyclops
V únoru 1918 vyráží na svou poslední plavbu z brazilského Salvadoru do přístavu Baltimore vojenský nákladní parník USS Cyclops. Při plavbě bermudským trojúhelníkem ale náhle mizí a s ním i 309 lidí na palubě.
Rozjíždí se dlouhé vyšetřování, které přinejmenším zpočátku operuje s teorií, že loď potopila nějaká zbloudilá německá ponorka. Po válce jsou ale Německem poskytnuty kompletní vojenské záznamy, ze kterých vyplývá, že u Bermud nikdy žádné jejich plavidlo nebylo.
Zvláštní je i fakt, že krátce po opuštění Salvadoru přestal parník s centrálou komunikovat. Došlo k poruše vysílačky? Nebo celá loď jednoduše zmizela v nějaké nadpřirozené anomálii bermudského trojúhelníku?
Raifuku Maru
Když se v roce 1924 bermudským trojúhelníkem plavila nákladní loď RMS Homeric, čekalo na ní velké překvapení. Z vysílačky se náhle ozvalo zapraskání následované výkřiky v japonštině.
„Je to jako zásah dýkou, jsme v nebezpečí, pomozte nám rychle!“ Loď neváhala a vyrazila na pomoc, jenže marně. Podle tvrzení posádky spatřili její členové už jen tonoucí námořníky z Raifuku Maru, kterým kvůli bouři nedokázali pomoci.
Jenže tyto výpovědi zpochybňuje mimo jiné americký záhadolog Charles Berlitz. Podle něj Raifuku Maru zmizela neznámo kde, což potvrzuje i slavná věta, která prý ve skutečnosti naznačovala, že na loď něco útočí.
Marine Sulphur Queen
V únoru 1963 mizí v oblasti Key West ve Floridské úžině nákladní loď s 15 tisíci tunami roztavené síry na palubě. Následující pátrání přináší pouze jediný výsledek. 20. února nachází vojenské námořnictvo záchrannou vestu údajně pocházející ze Suphur Queen.
Šíří se především teorie o výbuchu. Bezpečnostní podmínky na Marine Suplhur Queen prý byly otřesné a loď dost možná vůbec neměla dostat povolení k vyplutí. Velmi populární byla dlouhou dobu hypotéza o tom, že loď zadrželi a unesli Kubánci.
Ostatně 60. léta byla dobou zvýšeného napětí mezi východem a západem, a tedy i mezi Spojenými státy a Kubou a loď s takovým nákladem by mohla být cennou kořistí.