Sociální síť Facebook se stala fenoménem poslední doby. V našich končinách získala obrovskou popularitu, podle průzkumů tráví Češi na Facebooku nejvíce času ze všech Evropanů.
Jak tedy vypadá Česká republika z pohledu sociálních sítí?
Z českých krajů pochází více než 3 500 000 facebookových účtů. Zdálo by se tedy, že Facebookem brázdí třetina Čechů. Jejich reálný počet však bude nižší. I když to pravidla této sociální sítě zakazují, nemalý počet lidí používá paralelní účty.
Na Facebooku je o něco více žen (51 %) než mužů (49 %). Zajímavé je, že ženy si své soukromí hlídají méně než jejich protějšky. Čtyři procenta lidí své pohlaví neuvádějí vůbec. Co se týče ochrany soukromí, přístup žen i mužů se mírně liší.
Zatímco svůj profil má uzavřeno, a tudíž lépe chráněno, 55 % mužů, u žen je to o 8 % méně. Typický český uživatel Facebooku se jmenuje Martin Novák. Právě Martinů a Nováků bylo napočítáno na Facebooku nejvíce.
A kdy je český Facebook nejvíce vytížen? Ve čtvrtek a pak v neděli večer, kdy si zřejmě uživatelé sdělují zážitky z víkendu.
V některých společnostech je přístup na Facebook v pracovní době blokován, i proto nejčilejší provoz na této sociální síti nastává až po osmnácté hodině a trvá až do hodiny dvaadvacáté. Naproti tomu stránky firem či institucí jsou aktivní převážně v pracovní době.
Uživatelé Facebooku nejčastěji sdílejí odkazy. Tento typ příspěvků tvoří 58 % celkového počtu uživatelského sdíleného obsahu. Naprostou většinu tvoří odkazy vedoucí do různých aplikací a her uvnitř Facebooku.
Fotky, obrázky anebo video jsou přítomny v 10 % případů. Komentáře tvoří 14,5 %. Mezi ostatní typy příspěvků patří například hudba, flash a tvoří pouze 0,5 %.