Pod křížem na vršku Golgota stojí skupina žen. Tři ze svědkyň ukřižování Ježíše Krista jsou Marie. Jedna je jeho matkou, druhá má přídomek Kleofášova a je jeho stoupenkyní a matkou několika jeho učedníků… a ta třetí je slavná Marie Magdalena.
Dnes už víme, že nešlo o bývalou prostitutku, ale Ježíšovu následovnici. A podle některých teorií i manželku. V Bibli o tom ale není ani zmínka. Na druhou stranu, není ani psáno, že se Ježíš oddal celibátu a zůstal na ocet.
Cizí nebude…
Nedaleko Golanských výšin se vlní hladina Galilejského jezera. Na jeho břehu najdete i dnes městečko Migdal. Odtud pochází Marie Magdalena. Je to právě ona, které se má Ježíš jako první ukázat po svém zmrtvýchvstání. Náhoda? Marie přijde omýt Ježíšovo tělo.
Pokud by mezi nimi nebyl úzký vztah, zřejmě manželský, šlo by o podivnou věc. Vždyť se omývá i přirození, která „cizí“ žena nesmí vidět! Tato úloha by správně, pokud by nebyli ve svazku, měla připadnout učedníkům.
Ježíšův syn Jidáš…?
Ještě více kontroverze vnese do otázky Ježíšova manželství rok 1980. V Talpiotu, ležícím co by kamenem dohodil od Jeruzaléma, se mají stavět nové bytovky. Tam, kde mají být základy, se ze země vyloupne rodinná hrobka.
Archeologové vzápětí určí, že pochází z období druhého chrámu, tedy let 538 př. n. l. až 70 n. l . Nápisy jsou čitelné jen zčásti, ale pravděpodobně zde nechybí „Ježíš, syn Josefův“ a hned vedle „Mariamene“, což je řecká forma jména Marie.
A aby toho nebylo málo, krom jiných je zde také dětská schránka: „Jidáš, syn Ježíšův“. Může jít o hrob mesiáše? Některé kosti jsou rozházené, hrobka byla narušena již ve starověku. Analýza pozůstatků zřejmě nebyla provedena, a pokud, výsledky nebyly zveřejněny.
Názory odborníků se různí, většina se ale přiklání jen ke shodě jmen. Marie je tou dobou dle nálezů nejoblíbenější jméno, Ježíš šesté a Jidáš dokonce čtvrté.