Tradičně se hrávala se sirkami, ale použít můžete v podstatě cokoliv. Principem hry nim, která pochází pravděpodobně z Číny, je odebírání 1 až 3 věcí ze 3 hromádek o počtu 3+4+5. Kdo bere poslední, vyhraje. A bude to právě hra nim, která se stane jakýmsi pradědečkem dnešního „gamingu“.
Americký matematik Raymond Moos Redheffer (1921–2005) postaví již roku 1942 proti člověku beroucímu věci z hromádek elektronický algoritmus a červená světýlka. To jsme samozřejmě od dnešních online stříleček ještě na hony vzdáleni…
O krok blíž se dostane simulace střely odpálené na cíl, které můžete měnit dráhu i rychlost. 14. prosince 1948 si tuhle vychytávku vytvořenou na 8 katodových trubicích patentují Thomas Goldsmith (1910–2009) a Estle Mann (1923–1981).
Jde vlastně o první videohru na světě – herní prvky jsou totiž nakreslené na folii, kterou musíte položit na obrazovku.
Jen o 3 roky později vzdá společnost Ferranti v Londýně hold nimu. Nechá vyrobit herní počítač určený jen na tuto jednu hru!
Tenis pro dva
Rovných 10 let od katodového patentu získá vavříny slávy Tennis for Two, tedy Tenis pro dva. I na tuto jednoduchou hru budou vyráběny speciální herní počítače. A vůbec poprvé u hry i něco uslyšíte!
Která videohra je tedy ta první, plnohodnotná? Parametry zřejmě nejvěrněji splňuje Spacewar, tedy Vesmírná válka. Pochází z roku 1962 a pracují na ní vědci z Massachusettského technologického institutu.