Skip to content
reklama

Špatný spánek brání hubnutí

Nedostatek spánku přináší celou řadu potíží, a to zejména zdravotních. Dánští vědci se nyní zaměřili na neúspěšné pokusy o hubnutí lidí, kteří spí méně, než je obecně doporučováno.

Bylo zjištěno, že ti, kteří spali méně než šest hodin, měli po roce průměrně zvýšený index tělesné hmotnosti (BMI) o 1,3 bodu ve srovnání s těmi, kteří spali déle než šest hodin. Foto: Pixabay

Milionům lidí s nadváhou nebo obezitou se ročně sice podaří zhubnout, ale další miliony svůj souboj prohrají. Je na vině slabá vůle, nebo může být problém i jinde? Výsledky studie, kterou provedla Kodaňská univerzita a prezentovala na Evropském kongresu o obezitě, naznačují, že lepší a delší spánkový režim by mohl pomoci udržet váhu navždy.

Spánek je důležitý

Je známo, že nedostatečný nebo nekvalitní spánek zvyšuje riziko vysokého krevního tlaku, vysokého cholesterolu a tukových usazenin v tepnách.

blank
Podobně dopadlo BMI i u těch, kteří měli špatnou kvalitu spánku. Foto: Pixabay

Nedostatek spánku je také spojován s cukrovkou, záněty a srdečními chorobami. Vědci se nyní stále více domnívají, že špatný spánek může být také faktorem přispívajícím k opětovnému přibírání na váze po zhubnutí.

Ve studii 195 obézních dospělých ve věku mezi 18 a 65 lety drželo po dobu osmi týdnů nízkokalorickou dietu a v průměru ztratili 12 % své tělesné hmotnosti. Poté byli rok sledováni. Délka jejich spánku byla měřena pomocí dat z nositelných náramků a kvalita jejich spánku byla měřena pomocí Pittsburghského indexu kvality spánku (PSQI), dotazníku s vlastním hodnocením.

blank
Autoři však poznamenali, že studie byla pouze pozorovací, a nemohla tak prokázat, že špatný spánek způsobuje změny hmotnosti, ale potvrdili, že k tomu pravděpodobně přispívá. Foto: Pixabay
Foto: Úvodní foto: Pixabay
Právě v prodeji
reklama
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Zajímavosti
Zobrazit více …

Nenechte si ujít další zajímavé články