Na okruhu v Miami pojedou vozy Formule 1 úplně poprvé a bude tedy zajímavé sledovat, jak se podařil výběr pneumatik. K volbě trojice prostředních směsí C2, C3 a C4 totiž společnost Pirelli dospěla čistě na základě počítačových simulací. Data z ostrého nasazení budou tentokrát úplnou novinkou.
Městský okruh ve floridském Miami je v seriálu Formule 1 úplným nováčkem. Trať o délce 5,41 kilometru je v těchto dnech teprve dokončována, takže se na ní závodní monoposty nepodívaly zatím ani v rámci testování.
Drtivá většina informací o tom, jak tu bude závodění vypadat, tak pochází z počítačových simulací.
Na pneumatikách záleží
Právě na jejich základě se očekává, že maximální dosažené rychlosti se budou pohybovat kolem 320 km/h a rychlostní průměr okolo 223 km/h. Jezdci pojedou na plný plyn přibližně 58 procent kola.
Zatáčky 11 a 17 z celkových 19 by pak měly být hlavními prostory k předjíždění, ke kterému přispějí také tři DRS zóny.
Zároveň lze očekávat, že se vlastnosti zbrusu nového asfaltu budou v průběhu závodního víkendu rychle měnit. Navíc tu je počasí, které na Floridě může být v tuto roční dobu dosti nepředvídatelné.
Venkovní teploty by se měly pohybovat kolem příjemných 20° Celsia, ale pobřežní lokace přináší silné riziko větru a deště.
To všechno vedlo k rozhodnutí zvolit poměrně konzervativní směsi, v tomto případě C2 pro tvrdou P Zero White, C3 pro střední P Zero Yellow a C4 pro měkkou P Zero Red.
Tato kombinace bude v průběhu roku tou nejpoužívanější, protože nabízí nejvšestrannější pokrytí dynamických potřeb.
Velká očekávání
„Okolo první Grand Prix Miami panují velká očekávání.
Zdejší trať se hodně podobá té v Džiddě, i když tu jsou úseky, které jsou pomalejší a techničtější, než jsme zvyklí ze saúdskoarabského okruhu – zvláště pak úsek mezi zatáčkami 11 a 16. Zbytek trati je velmi rychlý a jezdí se proti směru hodinových ručiček, což zatěžuje zejména pneumatiky na pravé straně auta.
Očekáváme také rychlý vývoj podmínek na trati, který je stejně jako nový, hladký asfalt typickou vlastností nového okruhu. Povrch trati byl ale opláchnut vysokotlakou myčkou, což by mělo znamenat, že už od samotného začátku bude nabízet dobrou přilnavost.
Protože je okruh velmi rychlý, auta budou pravděpodobně nastavená na nízký až střední přítlak. To by mohlo zvláště na tvrdých směsích vést ke smykům v rychlých zatáčkách. Pro jakýkoliv nový okruh musíme volit směsi spíše opatrně.
Bude zajímavé srovnat simulace s daty z reálného závodu,“ dodává Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku.