Tenhle obří diesel, postavený pro lodní průmysl, se vymyká normálním představám. Představte si monstrum vysoké 13,5 metru, což je přibližně výška čtyřpatrového domu.
Necelých 30 metrů dlouhý řadový čtrnáctiválec váží 2 300 tun, což je více než 1 300 automobilů Škoda Octavia. Není divu, vždyť jen kliková hřídel váží neuvěřitelných 300 tun.
Živit takového „otesánka“ není žádná legrace. Klidně spolyká za hodinu 6 238 litrů topného oleje, což odpovídá asi 40 barelům ropy, a to mluvíme o úsporném režimu. Majitele taková hodina stojí přes 80 000 korun. Pokud ale motor pořádně zabere, proteče potrubím až 13,7 tuny paliva za hodinu.
Obří motor vyrobili v Japonsku, ale kompletní návrh pochází z finské firmy Wärtsilä. Tenhle přeplňovaný pomalootáčkový dieselový motor dokáže pohánět obrovskou přepravní kontejnerovou loď rychlostí 31 uzlů, což je více než 55 km/h. Pro srovnání:
běžné dopravní kontejnerové lodě se plouží po moři rychlostí 18–20 uzlů, něco kolem 35 km/h.