Skip to content

Cestovní pojištění při cestě letadlem

Tento článek je reklamním sdělením

Plánujete cestu letadlem? Je to perfektní řešení – dostanete se do cíle rychle, bezpečně a pohodlně. Při nákupu cestovního pojištění se vyplatí zvolit odpovídající ochranu, což bude užitečné i při létání letadlem.

Kromě standardní politiky pro cestování letadlem mohou být užitečné zvláštní doplňky: pojištění zpoždění letu nebo zpoždění zavazadel (jinými slovy jejich ztracení leteckými společnostmi). Takové situace nejsou neobvyklé. Cestující mají samozřejmě právo na náhradu škody od dopravce, ale takový proces se může navždy táhnout. Je lepší mít další ochranný prvek právě v podobě cestovního pojištění. Pojišťovna zaplatí odpovídající náhradu jako náhradu za potíže způsobené zpožděným letadlem nebo zmeškaným zavazadlem.

Zpoždění a zrušení letu

Pojišťovací společnosti nabízejí pomoc v rámci pojištění zpoždění letu. Cestující, jehož letadlo je zpožděno o určitý počet hodin (obvykle to musí být zpoždění delší než 5 hodin) nebo zrušeno, obdrží náhradu nákladů vzniklých za nezbytné výdaje spojené s tímto zpožděním, které nejsou kryty dopravcem, např. nákup potřeb, náklady na jídlo nebo ubytování. Důvodem zpoždění nebo zrušení letu mohou být stávky, provozní nebo organizační problémy ležící na straně dopravce, porucha letadla nebo nepříznivé povětrnostní podmínky bránící plánovanému letu. Proto je vhodné pojištění zrušení letu mít uzavřeno před každou cestou.

Co potřebuje cestující? Povinnosti pojištěného

Aby bylo možné požadovat náhradu vzniklých nákladů, je pojištěný povinen získat od leteckých společností písemné oznámení o zpoždění a jeho důvodech, o rozsahu odpovědnosti dopravce (jaké náklady cestující kryje), jakož i uchovat původní faktury a doklad o zaplacení pro zakoupené potřeby a pro kontaktování pohotovostního centra pojišťovny. Každý pojistitel může samozřejmě mít vlastní předpisy týkající se povinností cestujícího, jehož let byl zpožděn nebo zrušen, jakož i vyloučení ochrany. Všechny tyto informace najdete v obecných pojistných podmínkách pro cestovní pojištění každé společnosti.

Zpoždění či ztráta zavazadel

Trochu odlišným typem pojištění, které bude užitečné pro cestující v letadle, je pojištění proti ztrátě zavazadel. Mnoho lidí je s touto situací dokonale obeznámeno – dorazíme na letiště, čekáme na vyzvednutí zavazadel a mezitím se ukáže, že dopravce poslal naše věci úplně jiným směrem, s úplně jiným letadlem. V tomto případě se vyplatí pojištění proti ztrátě zavazadel. V případě ztráty zavazadel uhradí pojistitel dokladované náklady ve výši uvedené ve VOP. Tyto náklady jsou určeny na nákup nezbytných věcí, které mají nahradit věci nalezené ve správně přiděleném zavazadle leteckého dopravce, jehož zpoždění při dodání je větší než počet hodin uvedený v VOP (obvykle od 4 do 5 hodin).

Úhrada vzniklých nákladů je založena pouze na předložených původních účtech. Rovněž musíme dopravce řádně informovat o zpoždění zavazadel. Doba zpoždění obvykle začíná okamžikem, kdy je dopravce o zpoždění informován, a je doručen doklad potvrzující toto zpoždění, dokud cestujícímu nebudou poskytnuty jeho osobní údaje namísto současného pobytu. Každý pojistitel ve Všeobecných pojistných podmínkách stanoví řadu dalších povinností a výjimek, které by si měli přečíst před zakoupením pojištění.

Foto: https://www.yespojisteni.cz/
Tento článek je reklamním sdělením
Právě v prodeji
Sdílej!
Další články z rubriky Cestování
Zobrazit více …