Bankovní úředníci se možná stanou ohroženým druhem. Japonská finanční společnost UFJ totiž hodlá na jedné ze svých poboček využít ve styku se zákazníky robota.
Robot jménem Nao měří 58 centimetrů, váží 5,4 kilogramu a hovoří devatenácti jazyky. Jeho komunikace zpravidla začíná slovy: „Dobrý den, vítejte. Dokážu s vámi hovořit o směně peněz, použití bankomatu, otevření bankovního konta nebo o převodu peněz do ciziny. O co z toho máte zájem?“
Postupně by mohl být Nao schopen řešit i složitější problémy. „Nao dokáže zajistit služby, které nemůžeme poskytnout prostřednictvím lidí – komunikovat v mnoha jazycích po 24 hodin denně.
Nao je milý a přátelský, věřím, že si ho naši zákazníci oblíbí,“ řekl při prezentaci Takuma Nomoto z Mitsubishi UFJ.
Japonské firmy do robotiky investují čím dál více. A tak jiný stodvaceticentimetrový android již pracuje jako obchodní asistent v tokijské prodejně mobilních telefonů firmy SoftBank.
V lednu ohlásil operátor tematického parku v Nagasaki, že tamní dvouposchoďový hotel, který zahájí provoz v létě, budou obsluhovat téměř výhradně roboti.