Centrální železniční nádraží Atocha Station, 11. března 2004 v 7.37. Proudící davy lidí přetnou hned tři ohlušující exploze. Již v 7.39 se ozvou čtyři rány z přijíždějící vlakové soupravy na vzdálenější koleji. Stejná hrůza navíc zavládne i na nádražích v jihovýchodní části města!
Na El Pozo del Tío Raimundo Station asi v 7.38 vybouchly v jednom vlaku dvě bomby. Ve stejném čase přijdou dva výbuchy ve dvoupatrovém vlaku stojícím na nádraží Santa Eugenia Station. Bomby usmrtí skoro dvě stovky lidí a desetkrát tolik jich bude zraněno.
Policejní pyrotechnici zatím zneškodní další tři neodpálené nálože ve vlacích. Španělská vláda z útoků obviní baskickou separatistickou organizaci Euskadi Ta Askatasuna (ETA).
Čelní představitel organizace Arnaldo Otegi odpovědnost za atentáty popře s tím, že za nimi stojí arabské skupiny. K tomuto názoru se přikloní i Europol. Nakonec se k útokům al-Káida i přihlásí.
Smutný rekord na německé dráze:
3. června 1998 má Německo důvod k celostátnímu smutku. U Eschede v Dolním Sasku dojde k největšímu vlakovému neštěstí v dějinách Německa.
Osudová závada nastane během jízdy moderní vlakové soupravy InterCity Express 884 z Mnichova do Hamburku, pouhou minutu před 11 hodinou dopoledne. Rychlovlaku praskne ocelová obruč kola, ta prorazí podlahu soupravy.
Než stačí průvodčí zatáhnout za záchrannou brzdu, rychlík s narušeným podvozkem vjede na výhybku. Vlak vykolejí a trhá se vedví. Vagony navíc narazí do mostního pilíře! Z celkem 287 cestujících doplatí na tragédii 101 svým životem, zraněno je 88 lidí.
Vlak v hledáčku Ordine Nero:
4. srpna 1974 otřese u městečka San Benedetto Val di Sambro v Boloni vlakem mířícím z Říma do Mnichova exploze. Bomba je umístěna v pátém voze.
Útok zabije 12 lidí a zraní jich 48. K odpovědnosti za teroristický čin se přihlásí neofašistická organizace Ordine Nero.