Bylo navrženo, aby uchvátilo. Tehdy i dnes. Aby se ze showroomu neodcházelo po svých. Tehdy i dnes. Vždycky brnkalo na haštěřivou notu chtíče, zasahovalo ta nejdůležitější centra vjemů.
Prioritou číslo jedna byl design, taky luxus a technologie a všechno ostatní se tomu podřizovalo. Představujeme automobil, který se objevil i ve slavném francouzském filmu Fantomas se zlobí!
Citroën DS byl poprvé předveden veřejnosti na autosalonu v Paříži v roce 1955. Ve slavném filmu s ním Fantomas uprchl, neboť jeho vůz uměl létat. Jiný model zvaný Citroën Méhari si zase „zahrál“ ve snímku Četník ze Saint Tropez.
Oba dva automobily navazovaly na dlouhou řadu vozů, která měla svůj prvopočátek v přesné polovině 20. století, v roce 1950. EpochaPlus.cz přináší podrobnosti!
1950 – CITROËN 2 CV FOURGONNETTE
Právě v tomto roce se představil dnes již legendární model 2 CV ve verzi fourgonnette, dodávka. Tento kompaktní vůz kol se ve své kategorii ve 20. století dočkal obrovského úspěchu. Zapsal se do historie jako první sériová dodávka s pohonem předních kol.
Vozů 2 CV ve verzi dodávka se od března 1951 do března 1978 vyrobilo 1 246 335 kusů a po celém světě se z něj stal kultovní sběratelský kousek.
1978 – CITROËN ACADIANE
V roce 1978 nahradil dodávku 2 CV model Acadiane. Nešlo o nic menšího než o přepracovaný předchozí model, který převzal přední část od vozu Dyane.
Vyráběl se devět let a vyrobilo se ho celkem 235 393 kusů. Připomeňme, že pro země Beneluxu vznikla verze „Mixta“ navazující na model „Week-end“ na bázi 2 CV a pro italský trh byla určena verze „Oasis“, což byl téměř obytný kempingový vůz!
1984 – CITROËN C15
Na tento model, odvozený od vozu Visa z roku 1978, čekala velmi dlouhá kariéra, vyráběl se až do roku 2006. Během 22 let se ho vyrobilo celkem 1 181 471 kusů.
Model C15 sloužil k prvním testováním elektromotorů, v červenci 1987 byl představen první vůz a od října 1990 se na trh dostala sériově vyráběná verze s elektrickým pohonem. Této prorocké verze bylo vyrobeno zhruba šedesát kusů.
1996 – CITROËN BERLINGO
Na konci 20. století došlo k revoluci, neboť první generace modelu Berlingo převrátila zažité principy a nabídla celou řadu inovací.
Tento Citroën stojící na půli cesty mezi sedanem a MPV byl mnohotvárný a jeho verze nazvaná prostě Multispace byla určená pro rodiny a volnočasové aktivity.
První generace Berlingo se stále pro některé trhy vyrábí (Argentina, Brazílie), bylo již vyrobeno 1 200 000 kusů.
Brášků automobilu Citroën DS samozřejmě existuje ještě mnohem více. Který z nich se nejvíce líbí vám? Napište nám to do komentářů!