Skip to content

Upír se vrací: Ferat 2 stojí 2 miliony korun!

Věnovali mu 5 000 hodin a nechali na něm ruce (české). Třebaže celokarbonová kola BST jsou z Johannesburgu, podvozek Öhlins od Švédů, brzdy Brembo od Italů a srdce z dvouválcového Ducati, výsledek je český.

Nejúžasnější, nejdražší a nejunikátnější český superbike vyrobený ze 70 % ručně. Ferat 2.

FERAT2 - 45 B - PRESS
Zákazník si k motorce může koupit i exkluzivní 8kilové sofa z karbonu s 10vrstvým lakem.

Před 35 lety natočil režisér Juraj Herz snímek Upír z Feratu, kde hlavní roli hrálo auto jménem Ferat (ve skutečnosti upravený prototyp Škody 110 Super Sport v jediném exempláři). Řidičům pilo krev přes plynový pedál a vypadal skvostně. Byl to horor – film, námět a vůbec ta představa. Teď příběh krvelačného monstra na kolech pokračuje, třebaže jenom v jedné stopě…

FERAT2 - side L - PRESS
Celých 90 % spojovacího materiálu je z pevnostního titanu.

Kmotři Herz a Pištěk

Na začátku všeho byly vize a sen: Snem se myslí postavit dokonalý a výkonný stroj bez kompromisů, nic menšího než ultimativní motorku z těch nejušlechtilejších materiálů a dostupných komponent. Vizí pak vytvořit 25 kusů pro ty největší motocyklové nadšence a sběratele designového a technického skvostu. Splnilo se oboje… Jestliže kdysi měl Ferat sklolaminátovou karosérii a design od Theodora Pištěka v zahraničí hodnocený lépe než Aston Martin plus řadový čtyřválec o objemu 1147 cm³, tak současný Ferat 2 představuje zázrak. Má trubkový příhradový rám z chrom-molybdenové oceli, díly z ušlechtilého karbonu, titanu nebo vysokopevnostního duralu. Motor pak z Ducati, vidlicový, kapalinou a olejem chlazený dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1198 cm³. „Hlavní inspirací pro celý projekt byl příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě. To auto jezdilo na krev a vyvolávalo v pilotovi závislost,“ popisuje Ondřej Hrůza, projektový manažer Feratu 2.

FERAT2 - 45 F - PRESS
Vzniklo celkem 10 designových studií, výsledná práce vznikla z pera Romana Šimčíka.

Umění z pekla

Přesně taková je i motorka. Výhradně odlišná, bezvýhradně extravagantní, absolutně bezkonkurenční, třebaže pořád jezdí na oktany. Výkony korespondují s kilogramy, oboje dosahuje hodnot 169 (koní/kg), staví se v Brně a z edice 25 kusů se plánují 2–3 stroje pro Česko. Zbytek půjde na trhy jako jsou USA, Rusko, Arabský poloostrov. Jenže zatímco u nás je odkaz na Upíra z Feratu akceptovatelný bez zbytečného okecávání, venku budou muset prodávat motorku s příběhem za cenu 75 000 eur bez daně (2 070 000 bez DPH). Všechny stroje budou maximálně nastavitelné pro jezdce, co se týká hmotnosti, ovladatelnosti i ergonomie. Ferat 2 vlastně není motorka, je to umění Made in Czech.

DSCF4469 PRESS - N
Ferat 2 je ze 70 % ruční výroby, i proto se na dodání čeká 9 měsíců..

DATABOX

Ferat 2

Cena:                         75 000 euro (2 070 000 Kč) bez DPH                                

Motor:                       L2 o objemu 1198 cm³

Výkon:                       124 kW (169 k)

Nejvyšší rychlost:      270 km/h

Rozměry (d/š/v):       2257 / 1192 / 725 mm

Hmotnost:                  169 kg

Foto: Ferat
Právě v prodeji
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Zajímavosti Zobrazit více …