Skip to content

Tajemství úspěchu slavného krému: Může za něj manželka prezidenta?

Starou secesní krabičku krému Nivea vystřídá v roce 1925 úplně nová plechovka. Má typickou modrou barvu a velmi jednoduchý a přitom elegantní design. Brzy se ukáže, o jak skvělé rozhodnutí šlo. Po krému touží stále více žen a řada výrobků značky Nivea se rozrůstá. V roce 1930 už v ní najdeme i holicí krém, šampon nebo olej na pokožku.

Evropa září nadšením ze secesních ornamentů, když německý chemik Isaak Lifschütz (1852–1938) v roce 1911 ve své laboratoři vyvine eucerin. Jeho krajan, lékárník Oskar Troplowitz (1863–1918), přichází s jasnou vizí, k čemu by se tato látka mohla hodit, a německý kožní lékař Paul Unna (1850–1929) chápe její význam pro hebkost pokožky. Tento trojlístek pak společným úsilím uvede na trh žlutou krabičku se zelenými okvětními lístky v secesním stylu.

V roce 1911 se na trhu objevuje secesní krabička se žhavou kosmetickou novinkou.
V roce 1911 se na trhu objevuje secesní krabička se žhavou kosmetickou novinkou.

Secesi střídá kult mládí

Takové jsou počátky krému Nivea, což v překladu znamená sněhobílý. S jeho výrobou začínají hamburské laboratoře Paula C. Beiersdorfa, které roku 1890 koupil Troplowitz. Ovšem doba, kdy se prodával ve zdobeném secesním balení, pomalu končí, doba po první světové válce si žádá své. Nastává kult mládí, lidé mají více volného času, chtějí dobře vypadat a výrobci se tomuto trendu snaží přizpůsobit.

Výrobu zkrášlovací novinky zahajují hamburské laboratoře společnosti Beiersdorf.
Výrobu zkrášlovací novinky zahajují hamburské laboratoře společnosti Beiersdorf.

Nikdo si značku nespojuje s nacisty

V pozadí ohromujícího úspěchu po roce 1925 stojí reklamní úsilí Elly Heuss-Knappové (1881–1952), manželky Theodora Heusse (1884–1963), pozdějšího německého spolkového prezidenta. Šikovnou strategií dosáhne toho, že si značku nikdo nespojuje s nacisty. A dokonce ani období po konci druhé světové války plné nedostatku surovin úspěšné tažení bílého krému nezastaví.

Objev pH5 Eucerinu znamená přelom. Pleťový krém se od této chvíle dokáže přizpůsobit pH pokožky.
Objev pH5 Eucerinu znamená přelom. Pleťový krém se od této chvíle dokáže přizpůsobit pH pokožky.

Přizpůsobí se pH pokožky

I když jsou hamburské továrny Beiersdorf během války zničeny při náletech spojenců, poměrně brzy se je podaří znovu postavit a obnovit tak výrobu. Už v roce 1950 uvede firma na trh novinku, pH5 Eucerin, který se dokáže přizpůsobit pH lidské pokožky. V průběhu 50. a 60. let pak značku čeká nový boom. Bohatí lidé stále častěji jezdí na dovolenou na jih Evropy a neobejdou se bez ochranných krémů proti sluníčku, které Nivea vyrábí.

Sázka na ochranné krémy proti sluníčku se značce Nivea vyplatí.
Sázka na ochranné krémy proti sluníčku se značce Nivea vyplatí.
Foto: nivea.cz, beiersdorf.com, sap.com
Právě v prodeji
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Móda a gadgety Zobrazit více …