Skip to content

Singer 911: Nejlepší auto, jaké si můžete pořídit?

Říká se, že nové je vždy lepší. Ale platí to i u aut? Je dnes nejlepší nové Porsche vlastně to staré? Jak se to vezme…

Existují dvě nejhorší nemoci automobilového světa: Nespolehlivost starých aut a zároveň nekonečná starost o umírající techniku. V kalifornské dílně Singer Vehicle Design se to jednou provždy rozhodli odstranit pomocí nesmrtelných Porsche 911. Nabízejí styling z minulosti spolu s výběrem toho nejlepšího, co se kdy pod označením 911 objevilo. Prověřená technika a výrobní postupy jsou navíc do karbonové karoserie nacpány s naprosto fanatickým lpěním na detailech.

Singer 11
Podle samotného zakladatele kalifornské dílny, Roba Dickinsona, jde o výběr těch nejlepších částí ze vzduchem chlazené éry 911.

911 otčenášů

Základ revivalů pod značkou Singer poskytují šasi z modelů 964 (911 z let 1984–1994), které však zůstaly v podobě pouhých koster vozu. Díly vnější karoserie kromě dveří jsou z karbonových vláken. To umožnilo v dnešní době změnit šířku, vzhled a celkový postoj vozu mnohem jednodušeji, než kdyby někdo surově mlátil kladivem do plechu. Výsledkem je excelentně vyvážený design, vracející se zpátky k prvním verzím 911. U Singeru stejně bezmezně uctívají i vzduchem chlazenou éru plochých motorů a to je další položka na společné modlitební listině. O motory se totiž stará firma Cosworth a dělají to dobře. Nejvýkonnější motorizací je 4,0litrový boxer.

Singer 20
U Singeru bezmezně uctívají vzduchem chlazenou éru plochých motorů.

Všechno je důležité

Že nešlo o pouhé doladění, dokazuje kliková hřídel z modelu GT3, hromada nových dílů a hlavně konečný výkon až 395 koní spolu s 430 Nm točivého momentu. Také jsou zde nově vyvinutá 17palcová kola Fuchs, jejichž větší průměr dovolil instalovat pořádnou brzdovou soustavu z modelu 993 Turbo. Ještě hlouběji najdete nové pružiny Eibach a tlumiče Öhlins plus kompletně novou elektroniku včetně samotné kabeláže. Vše je nové, nic není znovu použité z jiného vozu. Ve výrobní hale mají jen tak sprejem nastříkáno na stěně „Everything is important“.

Singer 7
Jen samotná elektrická kabeláž Singeru je na míru dělaná a vyjde v přepočtu na nějakých 720 000 Kč!

Všechno za to stojí…

A cena? Řekněme, že chcete nejsilnější verzi se vším všudy… A přesně zato zaplatíte 500 000 dolarů (10 milionů korun). V ceně pochopitelně není vaše Porsche 964, které tuto operaci podstoupí. A pokud žádnou 964 ještě nevlastníte, skvělý kousek hodný proměny vám velice ochotně sami najdou.

Singer 12
Cena? 500 000 dolarů (10 milionů korun) a to v ceně není vaše Porsche.

DATABOX

Singer 911
Cena: 
cca 10 000 000 Kč (nejvyšší výbava)           
Motor: 
B6 o objemu 4,0 litru
Výkon: 
290 kW (395 k)         
Nejvyšší rychlost: 
290 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:
3,9 s
Hmotnost: 
1200 kg

 

Foto: Singer
Právě v prodeji
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Technologie Zobrazit více …