Skip to content

Auta, která inspirovala kapka!

Historie rozvoje automobilismu v Čechách, na Moravě a ve Slezsku je neodmyslitelně spojena se značkou Tatra. Kopřivnická továrna, z jejíchž výrobních pásů sjely tisíce osobních i nákladních vozů, však byla založena v roce 1850 Ignácem Šustalou jako rodinná firma na výrobu kočárů a bryček.

Jedny z nejkrásnějších „tatrováckých“ osobních automobilů – aerodynamické vozy řady 77 a 87 pocházejí z hlavy Hanse Ledwinky (1878–1967), geniálního českého konstruktéra německého původu. Jeho koncepci centrálního páteřového rámu (tzv. nosné roury) s výkyvnými polonápravami a vzduchem chlazeným motorem využívá automobilka Tatra dodnes.

IMG_5187
Legendární vůz nezapře svou podobnost s návrhy Ferdinanda Porscheho.

Ve 30. letech konzultoval své návrhy s dalším česko-německým konstruktérem světového jména Ferdinandem Porschem (1875–1951), což je patrné při pohledu na jimi navržené vozy.

Jako Němec byl po válce internován a v zinscenovaném procesu odsouzen k 6 letům vězení, přestože se nijak neprovinil. Po propuštění v roce 1951 odešel do Německa, kde se podílel na vývoji automobilky Steyr-Puch.

V roce 1992 byl plně rehabilitován a v roce 2007 byl na ženevském autosalonu uveden mezi nejslavnější evropské automobilové konstruktéry.

Právě v prodeji
Sdílej!
Komentáře
Další články z rubriky Auto & Moto Zobrazit více …